آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران

رئیس بنیاد ملی گندم کاران ایران از آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران خبر داد.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران ایران از آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران خبر داد.
عطاالله هاشمی‏، رئیس بنیاد ملی گندم کاران ایران با حضور در خبرگزاری صدا و سیمای رسانه ملی با ابراز امیدواری از شرایط خوب تولید گندم در سال جاری گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارش و بوشهر و سایر مناطق گرمسیر کشور خریدداری شده است.
 رئیس بنیاد ملی گندم کاران ایران افزود: از این میزان گندم خریداری شده فقط ۲ و سه دهم همت از پول گندمکاران از طرف دولت پرداخت شده است و ۲۸ همت ارزش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است.
 عطاالله هاشمی تصریح کرد: طبق تبصره ۲ بند ۱ مصوبه شورای  قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی، مجریان موظفند مطالبات گندم کاران را ۲۴ ساعت بعد از تحویل گندم به سیلو‌ها پرداخت کنند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در اوایل خرید تضمینی گندم ۶۰ تا ۷۰ درصد مطالبات گندمکاران همان هفته اول خرید به کشاورزان پرداخت شده بود گفت: این نگران کننده است که امسال با وجود برداشت اول فصل، یعنی حدود ۴۰ روزه فقط ۲ و سه دهم همت از مطالبات گندمکاران واریز شده است.
 عطاالله هاشمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی راهکار و پیشنهاد برای پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان گفت: اگر مطالبات گندمکاران از محل ارزش افزوده و یا محل مالیاتی در نظر گرفته شود، دیگر مشکلی در دیرکرد مطالبات نخواهیم داشت.