سواری‌ها با ۵۵ درصد بیشترین سهم را در تصادفات جاده‌ای دارند

رییس پلیس راه تهران بزرگ:

رییس پلیس راه تهران بزرگ گفت:سواری‌ها با ۵۵ درصد بیشترین سهم را در تصادفات جاده‌ای اطراف تهران دارند.

رییس پلیس راه تهران بزرگ گفت:سواری‌ها با ۵۵ درصد بیشترین سهم را در تصادفات جاده‌ای اطراف تهران دارند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ ابراهیم  ارزانی رییس پلیس راه تهران بزرگ در برنامه زنده شهر امن اظهار کرد:با اینکه یک درصد  از راه‌های کشور مربوط به جاده‌های حوزه پلیس راه تهران بزرگ است، اما ۱۳ درصد از تردد‌های کل در حوزه و معابر پیرامونی شهر تهران صورت می‌پذیرد که این موضوع باعث شده حجم تردد‌ها و ماموریت‌های بالایی را داشته باشیم.
او در خصوص تفکیک وسایل نقلیه مقصر در تصادفات نیز گفت:بیشترین وسایل نقلیه‌ای که در تصادفات جاده‌های اطراف شهر تهران نقش داشته اند به ترتیب سواری‌ها با ۵۵ درصد، کامیون‌ها با ۲۰ درصد، وانت بار‌ها با ۱۹ درصد و موتورسیکلت‌ها با ۶ درصد بیشترین سهم را در تصادفات داشته اند.
 ابراهیم ارزانی گفت:با توجه به سفر‌های کاری که از راه‌های اطراف شهر به پایتخت داریم، شاهد تصادفات کامیون‌ها و وانت بار‌ها به ترتیب با ۲۰ و ۱۹ درصد نیز هستیم که به بخش حمل و نقل اختصاص پیدا می‌کند.
سرهنگ ارزانی بیان کرد :بخشی از سفر‌ها در معابر پلیس راه مانند آزادراه تهران - قم و آزادراه تهران - کرج را داریم که تفکیک شده هستند و مخصوص تردد سواری و خودرو‌های سبک هستند.در بخشی از معابر هم سفر‌ها به صورت تلفیقی انجام می‌شوند که در آنها هم سواری و هم خودرو‌های سنگین و باری تردد دارند که احتمال بروز تصادفات و اتفاقات ناگوار ترافیکی نیز بیشتر در معابر با تردد‌های تلفیقی روی می‌دهند.