تهران در آستانه خشکسالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با وجود بارندگی‌های مطلوب کشور، در تهران در آستانه خشکسالی هستیم.

تهران در آستانه خشکسالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با وجود بارندگی‌های مطلوب کشور، در تهران در آستانه خشکسالی هستیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران که برای ارائه گزارش از عملکرد این شرکت در دویست و سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حاضر شده بود، گفت:میزان بارندگی در تهران سالیانه ۲۸۰ میلی متر است و بر اساس گزارش‌های هواشناسی در سه سال اخیر خشکسالی هواشناسی داشتیم و در این سه سال گستره بارندگی کمتر از ۲۸۰ میلی متر بود.
محسن اردکانی افزود: امسال میزان بارندگی ۱۷۵ میلی لیتر بوده و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۳ درصد کاهش داشته است و با وجود بارندگی‌های مطلوب کشور در تهران در آستانه خشکسالی هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: گرچه میزان ذخایر در مقایسه با سال قبل ۳۳ درصد بیشتر است، اما این به سد طالقان برمی گردد و دیگر سد‌ها در مقایسه با سال‌های قبل به میزان ۱۰ درصد ذخیره کمتری دارد و باید پنج هزار میلیارد تومان برای انتقال آب سد لار و سد طالقان اختصاص یابد. محسن اردکانی افزود: تابستان امسال فقط با صرفه جویی در مصرف آب مشکلی در شهر نخواهیم داشت.
محسن اردکانی در ادامه از بهره برداری از تصفیه‌خانه شماره پنج تا پایان سال خبر داد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهر تهران، باید اقدامات پیشران درشهر قبل از ایجاد زیرساخت‌ها انجام شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: قانون به ما اجازه می‌دهد از محل تبصره سه برای اجرای طرح‌های سرمایه‌ای اختصاص داده شود پس از اینکه شورای شهر تهران مصوبه می‌دهد حتما وزارت نیرو باید ابلاغ مصوبه را انجام دهد و اگر نیاز به اصلاح داشته باشد، این اصلاحات انجام خواهد شد.