ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری از امروز آغاز می‌شود

وحیدی در جمع خبرنگاران:

وزیر کشور گفت: ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری از امروز آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز ادامه دارد.

وزیر کشور گفت: ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری از امروز آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز ادامه دارد.
به گزارش  مهر، «احمد وحیدی» وزیر کشور  در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که در سوگواری و مصیبت ضایعه بزرگ فقدان رئیس‌جمهور شهید و همراهانش هستیم اما باید وظیفه و تکلیف خود را به درستی انجام بدهیم.
وی افزود: همه مقدمات برای برگزاری انتخابات فراهم و کارهایی مانند تشکیل ستاد انتخابات، تشکیل هیأت‌های اجرایی، ابلاغ به استان‌ها و تشکیل کمیسیون تبلیغات که در قانون پیش‌بینی شده بود، اتفاق افتاده و امروز پنج‌شنبه هم روز اول ثبت‌نام داوطلبان است.
وحیدی اظهار کرد: از امروز ساعت ۸ صبح تا ۱۸ هر روز به مدت پنج روز داوطلبان ریاست‌جمهوری می‌توانند ثبت‌نام کنند و داوطلبان بر اساس شرایطی که پیش‌بینی شده است، باید حائز شرایط سِنی و نداشتن محکومیت‌های کیفری و سایر شرایطی که در ابلاغیه‌ها درج شده، باشند.
وزیر کشور گفت: بعد از ثبت‌نام، احراز هویت‌ها به عهده شورای نگهبان خواهد بود و بعد از آن، داوطلبان به مدت ۲ هفته برای تبلیغات فرصت دارند.
وی افزود: گام به گام تا ۸ تیر که مرحله اول انتخابات است، جلو خواهیم رفت؛ اگر کسی حائز اکثریت شد که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد و اگر کسی حائز اکثریت نشد، مرحله دوم انتخابات، یک هفته بعد در تاریخ ۱۵ تیر برگزار می‌شود.وزیر کشور با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات، گفت: احراز هویت رأی‌دهندگان همچنان الکترونیک خواهد بود. اما برای اینکه در برخی از شهرها صندوق الکترونیک داشته باشیم یا نه، باید با شورای نگهبان به نتیجه برسیم.