لزوم توجه بیشترمردم و مسئولین به معلولان و سالمندان

معلولان و سالمندان بستري در آسايشگاه رشت مي‌گويند؛

امکانات موجود در جامعه باید در دسترس همه افراد به ویژه معلولان و سالمندان قرار بگیرد و این مهم نیازمند مشارکت همه افراد جامعه و همکاری همه جانبه اقشار و نهاد‌های مختلف است.

لزوم توجه بیشترمردم و مسئولین  به معلولان و سالمندان

گزارش – سيداكبر خوشحال
امکانات موجود در جامعه باید در دسترس همه افراد به ویژه معلولان  و سالمندان قرار بگیرد و این مهم نیازمند مشارکت همه افراد جامعه و همکاری همه جانبه اقشار و نهاد‌های مختلف است.
تمامی مراکز توانبخشی و نگهداری از سالمندان نیازمند حمایت‌های زیادی هستند که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد حمایت‌های مسئولان و خیرین در این حوزه باشیم.
آري نزديكترين راه به خدا و خلوت‌ترين محراب نياز و عبادت خالق مطمئناً نوازش خسته‌دلان و نيازمندان و پيرزنان و پيرمردان بي‌پناه است.
 روز گذشته من خبرنگار برای انجام وظيفه به طور سرزده به آسايشگاه معلولان شهر رشت سركشي كردم. پيرمردان و پيرزنان بيمار بستري شده وقتي متوجه حضور يك خبرنگار شدند چنان به گرمي از من استقبال كردند و چنان با من گرم صحبت شدند كه واقعاً شگفت‌زده شدم به‌به از اين صفا و طراوت در اين محفل همه يكديگر را با اسم كوچك صدا مي‌زدند اصلاً بد دلي وجود نداشت همه چيز مصفا، همه طيب و طاهر و پاك و پاكيزه اهريمن در اين بزم راه نيافت همه بي‌ريا و با شوق و ذوق با من گرم صحبت شدند اما در هر كلمه‌اي اشك از چشمان اين عزيزان جاري بود البته مي‌دانيم كه معمولاً پيرمردان علي‌الخصوص پيرزنان اين چنين هستند. من هم در چشمانم اشك جاري بود حتي به من امان نمي‌داد تا قلم بدست بگيرم و درد اين عزيزان را بنويسم. آري پيرمردي مي‌گفت خوشبختي و رضايت خاطر زماني نصيب انسان مي‌شود كه تصميم بگيرد تا قدمي در جهت محرومان و از
پا افتادگان بردارد.
 بيماري كه قطع نخاع بود خواست تا از مردم مهربان گيلان و مديران خدمتگزار علي‌الخصوص استاندار گيلان كه بومي هستند بخواهم تا به ديدار اين عزيزان در آسايشگاه سالمندان رشت بشتابند چون ملاقات با اين عزيزان واقعاً ايام دوري و مهجوري و شب‌هاي تاريك فراق خانواده را كوتاه و تحمل‌پذير مي‌سازد.
 يكي ديگر از پيرمردان سالمند بستري در آسايشگاه به من نزديك شد و به نمايندگي از ساير بيماران و سالمندان گفت چشم اميد ما به شما خبرنگاران مردمي است اگر رسانه‌ها هر چند ماه يكبار به ما سر بزنند و از ما دلجويي كنند و دردهاي ما را منعكس كنند مطمئناً خيلي از مشكلات ما مرتفع مي‌شود سپس گفت همه ما سالمندان و بيماران بستري در آسايشگاه اولاً بايد از تك‌تك هيأت‌مديره خير و مديرعامل نجيب و كاردان آسايشگاه رشت حسيني که سنگ صبور ما است قدرداني كنيم. همچنان از عموم مردم مهربان گيلان خصوصاً نمايندگان مردم درخواست داريم همانطوري كه زمان انتخابات مهربان بودند بعداز موفقيت و كسب رأي اعتماد نيز ما را تنها نگذارند و هرازگاهي به ما سر بزنند تا با سركشي خود ما را از تنهايي نجات دهند.
گفتني است در ادامه جريان بازديد از آسايشگاه سالمندان رشت چند تن از سالمندان مي‌گفتند آقا بنويس ما كه پا نداريم و قادر نيستيم تا به ديدار مسئولین و استاندار بومي خود برسيم اما انتظار داريم به عنوان نماينده عالي دولت جمهوري اسلامي ايران در گيلان حداقل هر چند سال يكبار به ما سر بزنند و با ديدار خود ما را دلشاد كنند.
البته جا دارد از استانداران سابق گيلان خصوصاً جناب سيدعلي‌اكبر طاهايي تقدير كنيم. او مرتباً به ما سركشي مي‌كردند و از ما دلجوئي به عمل مي‌آوردند. واقعاً يادشان بخير.
 آري گفتار تعدادي از پيرمردان فهيم و باايمان ساكن در آسايشگاه رشت زينت‌بخش گزارش ما است. خدايا به ما توانايي عطا فرما تا بتوانيم همچنان عبادت كنيم و هميشه در عبادت دعاگوي مقامات نظام ازجمله هيأت مديره نيكوكار و پرتلاش علي‌الخصوص حسيني مديريت نجيب و دلسوز و كاردان آسايشگاه معلولين رشت باشيم.
خدايا چنان كن سرانجام كار
تو خشنود باشي و ما رستگار.