مدت زمان رسیدن آمبولانس‌ها در تهران به ۱۵ دقیقه رسید

رئیس سازمان اورژانس استان تهران:

رئیس سازمان اورژانس استان تهران از انجام یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماموریت از سوی اورژانس این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: مدت زمان رسیدن آمبولانس‌ها بر بالین بیماران در استان تهران از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران از انجام یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماموریت از سوی اورژانس این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: مدت زمان رسیدن آمبولانس‌ها بر بالین بیماران در استان تهران از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمداسماعیل توکلی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های ویژه رئیس جمهور فقید در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت: در دولت سیزدهم بیشترین اتفاقات مثبت در اورژانس پیش‌بیمارستانی صورت گرفت و شخص رئیس جمهور پیگیر امورات مرتبط با اورژانس بودند به نحوی که در این دولت برای اولین بار مجوز خرید
 ۳ هزار آمبولانس را دریافت کردیم و در دولت سیزدهم یک درصد از منابع فروش خودرو و موتورسیکلت‌ها برای نوسازی ناوگان اورژانس اختصاص یافت.وی افزود: اگر امروز دستاوردی در حوزه اورژانس به دست آوردیم به دلیل حمایت‌های این شهید بزرگوار بوده است؛ رئیس جمهور تاکید داشتند اورژانس در مناطق محروم توسعه یابد و امروزه در نقاط محروم استان تهران خدمات اورژانس مانند سطح شهر تهران ارائه می‌شود.
رئیس سازمان اورژانس تهران با بیان اینکه درحال حاضر بزرگترین ناوگان موتورلانس خاورمیانه را در استان تهران داریم، گفت: اقدام دیگری که با پیگیری رئیس جمهور شهید انجام شد، تکمیل ناوگان موتورلانس در استان تهران بود؛ به‌طوری که امروز ۲۶۰ دستگاه موتورلانس در تهران در حال خدمت‌رسانی هستند و این آمار در ابتدای شروع به کار دولت، ۱۶۰ دستگاه بوده است.
توکلی درباره مدت زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران گفت:برای نخستین بار زمان رسیدن آمبولانس در کلانشهر تهران به ۱۵ دقیقه رسیده و زمان رسیدن با موتورلانس به ۹ دقیقه کاهش یافته است، در حالی که در سنوات گذشته مدت زمان رسیدن آمبولانس ۲۵ دقیقه بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در یک‌سال گذشته یک میلیون و  ۲۰۰ هزار ماموریت توسط اورژانس در استان تهران انجام شده است، افزود: در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تماس مردمی ثبت شده است و بیشترین حجم تماس‌ها در کشور مربوط به تهران است و مردم روزانه بیش از ۱۱ هزار تماس با اورژانس استان تهران داشتند.
 استقرار ۳۰۰ آمبولانس و ۳ بیمارستان صحرایی در مراسم ارتحال امام(ره)
توکلی با بیان اینکه وزارت بهداشت مسئولیت سلامت مراسمارتحال امام(ره) را برعهده دارد، گفت:اورژانس استان تهران به عنوان نماینده وزارت بهداشت در این مراسم ملی و مذهبی ارائه خدمت می‌کند و از ۱۳ خرداد تا انتهای مراسم، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از همکاران نظام سلامت در حالت آماده‌باش قرار خواهند داشت و به مددجویان ارائه خدمت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این مراسم ایفای نقش می‌کنند، افزود:دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی، البرز، اهواز، جهرم و اصفهان نیز با اعزام نیروها، در امر نظارت بر اقلام غذایی و بهداشتی و ایستگاه‌ها و محل‌های اسکان زائران کمک خواهند کرد.