گرنت ویژه برای اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی لحاظ شود

وزیر علوم:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:همانند پژوهانه برای اعضای هیات علمی یک درصد و دو درصد بین المللی باید پژوهانه ویژه آموزش نیز برای اعضای هیات علمی سرآمد لحاظ شود.

گرنت ویژه برای اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی لحاظ شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:همانند پژوهانه برای اعضای هیات علمی یک درصد و دو درصد  بین المللی باید پژوهانه ویژه آموزش نیز برای اعضای هیات علمی سرآمد لحاظ شود.
به گزارش وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در نشست هم‌اندیشی و همفکری معاونان آموزشی دانشگاه‌های استان تهران و دانشگاه‌های معین استان‌ها با حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم گفت: فعالیت پایه‌ای و زیربنایی دانشگاه آموزش است و در پژوهش نیز ما پژوهش آموزش محور را دنبال می‌کنیم.
وی افزود:حوزه آموزش حوزه آئین‌نامه و ضوابط است و رعایت چارچوب قوانین در این حوزه، انسجام و نظم‌بخشی را به سایر حوزه‌های دانشگاه‌ها منتقل می‌کند.
وزیر علوم با اشاره به تصویب پایه‌های تشویقی برای اعضای هیأت علمی و اجرای آن از سال گذشته گفت: در ابلاغ این آئین‌نامه ها مثل فعالیت حوزه آموزش دقیق و شفاف عمل کردیم و الزامات حرفه‌ای دریافت تشویق را به صراحت در شیوه نامه آوردیم.
 دو برنامه تحولی حوزه آموزش از دیدگاه وزیر علوم
وزیر علوم در این نشست تدوین طرح بورس صنعت برای دانشجویان و پذیرش دانشجو به شیوه استادمحور را دو طرح مهم تحولی در معاونت آموزشی وزارت علوم اعلام کرد و خواهان استمرار و توسعه آنها شد.
وی تاکید کرد: طرح بورس صنعت هم در راستای رفع نیازهای جامعه است و هم با ایجاد امید و انگیزه نسبت به آینده، باعث حفظ نخبگان در کشور می‌شود.
زلفی‌گل طرح پذیرش به شیوه استادمحور را طرح مهمی دانست که باعث می‌شود اساتید بر اساس سامانه نان از میان استعدادهای برتر دانشجو پذیرش می‌کنند و رساله و پایان نامه دانشجو نیز بر اساس نیاز سامانه نان از آغاز تحصیل مشخص می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد: روزی برسد طرح پذیرش دانشجو به شیوه استادمحور از مقطع دکتری به مقطع کارشناسی ارشد تسری یابد و هر دانشجویی بتواند بر اساس عضو هیأت علمی که علاقه‌مند به فعالیت علمی با اوست، رشته تحصیلی را در هر یک از دانشگاه‌های کشور انتخاب کند.