جدال برای تصاحب صدر جدول

ایران - ازبکستان؛

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۰:۳۰ امشب آخرین دیدار خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل ازبکستان برگزار می‌کند.

جدال برای تصاحب صدر جدول

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۰:۳۰ امشب  آخرین دیدار خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل ازبکستان برگزار می‌کند.
دیداری که بین ۲ تیم ۱۳ امتیازی گروه E انجام می‌شود و آنها فقط با هدف صعود به عنوان صدرنشین وارد زمین می‌شوند.
ایران پس از برتری ۴ بر ۲ در خانه هنگ‌کنگ فرصت دارد حتی با کسب یک تساوی هم صدرنشینی خود را به دلیل تفاضل گل بهتر، تثبیت کند اما ازبک‌ها برای رسیدن به این جایگاه تنها باید برنده شوند.
ساختار دفاعی شاگردان امیر قلعه‌نویی در بازی قبلی انتقاداتی را به همراه داشت و نگرانی‌هایی را ایجاد کرد اما درخشش نفرات هجومی مثل مهدی طارمی و  سردار آزمون کمک کرد ایران از این بازی خارج از خانه موفق بیرون بیاید. البته در بازی با ازبکستان، کوچک‌ترین اشتباه یا ناهماهنگی در کارهای دفاعی می‌تواند ضربت جبران ناپذیری به تیم ملی وارد کند.
سرتکو کاتانچ در حال حاضر جدا از اوستون اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف که از بهترین‌های نیم فصل دوم لیگ برتر کشورمان بودند، ستارگان دیگری مثل عبدالقادر خوسانوف(مدافع لانس فرانسه) فرخ سیفی‌اف(دفاع چپ نوبهار) رستم آشورماتوف(دفاع وسط روبین کازان روسیه) حسین‌الدین علی قل‌اف(مدافع ریزاسپور ترکیه) اتابک شوکورف(هافبک کایزری اسپور ترکیه) عادل جان خامروبکوف(هافبک نوبهار) خاجیمات ارکینوف(هافبک الوحده امارات) عباس بیگ فیض‌الله اف(هافبک زسکا مسکو روسیه) الدور شاهمرادف(مهاجم کالیاری ایتالیا) و عزیزبیگ تورگونبائف(هافبک سیواس اسپور ترکیه) را هم در اختیار دار‌د‌.
ازبکستان در ۲۰ بازی اخیرش فقط در فینال تورنمنت کافا و یک بازی دوستانه مقابل آمریکا مغلوب شده و در ۱۵ دیدار اخیر خود هم بدون شکست مانده‌. در واقع آخرین بار شاگردان قلعه‌نویی توانسته‌اند این تیم را در جریان یک بازی رسمی ببرند.