برخورد قانونی با ۱۷۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‎های استان همدان

از ابتدای سال جاری تاکنون اتفاق افتاد؛

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از شناسایی و برخورد قانونی با ۱۷۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های همدان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

همدان- محبوبه یادگاری
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از شناسایی و برخورد قانونی با 177 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های همدان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن اشاره به شناسایی و برخورد قانونی با 177 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راههای همدان گفت:به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‎ها ، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‎ها و حریم راه آهن های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.
آهکی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به‌ عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است، تاکید کرد: 177 مورد ساخت و ساز غیرمجاز از طریق گشت های راهداری شناسایی و با اخذ دستور قضایی نسبت به توقف و رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی راه های استان همدان اقدام شده است و این اداره کل نسبت به هرگونه تجاوز به حریم،ریختن زباله و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‎ها بشدت برخورد خواهد کرد.
وی ادامه داد: از هم استانی های گرامی خواهشمندیم قبل از هرگونه اقدام در حریم راه‎ها و جلوگیری از متضرر شدن خود ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و ادارات راهداری نسبت به اخذ مجوز های لازم اقدام نمایند.
آهکی تصریح کرد:علاوه بر پایش و کنترل ۲۴ ساعته محورهای استان از طریق سامانه های نظارت تصویری و گشت‏های راهداری ،مردم عزیز میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم،ساخت ساز غیرمجاز در حریم جاده ها و تخلیه زباله در حریم راه‎ها را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا عوامل راهداری استان در اسرع وقت نسبت رفع مستحدثات غیرمجاز در حریم راه‎ها اقدام نمایند.