۲۷ درصد افراد دچار مشکلات ناحیه ستون فقرات هستند

یک متخصص فیزیوتراپی:

یک متخصص فیزیوتراپی گفت: مشکلات عضلانی، اسکلتی و ناحیه ستون فقرات در بین هموطنان به خصوص در ناحیه کمر بسیار شایع است.

یک متخصص فیزیوتراپی گفت: مشکلات عضلانی، اسکلتی و ناحیه ستون فقرات در بین هموطنان به خصوص در ناحیه کمر بسیار شایع است.
کیوان ادیب حسامی، متخصص فیزیوتراپی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طبق آمار ۲۷ درصد افراد دچار مشکلات ناحیه ستون فقرات هستند؛ گفت: مشکلات عضلانی، اسکلتی و ناحیه ستون فقرات در بین هموطنان به خصوص در ناحیه کمر بسیار شایع است.
وی با بیان اینکه دیسک گردن و دیسک کمر یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود افراد نتوانند کار‌های روزمره خود را انجام دهند تصریح کرد: کسانی که شغل پشت میزی دارند باید هر یک‌ساعت یکبار به مدت۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده روی کرده و یا حرکات کششی انجام دهند.
او با بیان اینکه افراد باید محیط کار خود را مناسب سازی کنند، توصیه کرد: هموطنان در محل کار باید از صندلی‌هایی که نشیمنگاه مناسب دارند و قوس‌های کمر را به طور کامل می‌پوشاند استفاده کنند.
ادیب حسامی با اشاره به اینکه هموطنان باید مانیتور لپتاپ یا کامپیوتر را به گونه‌ای روی میز قرار دهند که روبروی صورت و چشم قرار گیرد؛ توصیه کرد: همچنین افراد باید از موس‌هایی استفاده کنند که به مچ دست آسیب نرسد.
این متخصص فیزیوتراپی اظهار کرد: افراد همچنین باید از زیر پایی استفاده کنند تا زاویه بدن آن‌ها در راستای هم قرار گرفته و درست باشد.
وی در پایان توصیه کرد: افرادی که در طول روز ساعات زیادی را پشت میز می‌گذارند باید روزانه ۱۵ دقیقه در سطح صاف پیاده روی کرده و ورزش‌هایی همچون شنا انجام دهند. البته افرادی که دچار دیسک کمر وگردن هستند نباید شنا را انجام دهند.