راه اندازی ۱۱۱ طرح راکد حوزه کشاورزی در دولت سیزدهم

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: در دوره سه ساله خدمت دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح راکد و غیرفعال حوزه کشاورزی این استان بر اساس اولویت‌بندی میزان تولید و اشتغالزایی، فعال‌سازی و راه‌اندازی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: در دوره سه ساله خدمت دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح راکد و غیرفعال حوزه کشاورزی این استان بر اساس اولویت‌بندی میزان تولید و اشتغالزایی، فعال‌سازی و راه‌اندازی شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نوبخت اژدری به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی گفت:با راه‌اندازی این تعداد طرح راکد، برای چهار هزار و ۱۰۰ نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است. وی تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام را از جمله برنامه کاری محوری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برشمرد و افزود: تولید در بخش کشاورزی نیاز به سرمایه‌گذاری دولت در تامین امور زیربنایی تولید و سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی دارد و بر این مبنا تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد:چهار هزار برنامه افزایش تولید و اشتغال در حوزه تولیدات دام استان با نیاز تسهیلاتی ۱۲ هزار میلیارد ریال تهیه و تدوین شده که در صورت اجرای همه این برنامه‌ها با همکاری دولت و بخش خصوصی، میزان تولیدات دامی استان دو برابر خواهد شد.وی اظهار کرد:در دوره دولت سیزدهم، بیش از ۱۰ هزار طرح سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی بخش‌های مختلف کشاورزی در استان اردبیل برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده که در قالب این طرح‌ها ۱۷ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
اژدری کمبود منابع مالی و تسهیلات بانکی را جزو موانع افزایش تولید در بخش کشاورزی استان اردبیل ذکر کرد و گفت:با توجه به وجود ظرفیت بالا در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان، هر میزان تسهیلات بانکی از مرکز به استان معرفی شود، به همان میزان طرح و متقاضی سرمایه‌گذاری جهت معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات وجود دارد. وی با انتقاد از بالا بودن سود تسهیلات بانکی پرداخت شده به بخش کشاورزی افزود: میانگین سود تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی ۲۴.۵ درصد است در حالی که سود تولید در این بخش به همان میزان نیست و سرمایه‌گذاران بخش توان مالی اجرای طرح های تولیدی با آورده و سرمایه شخصی خود را ندارند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پرداخت چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی این استان در دوره دولت سیزدهم خبر داد و اضافه کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات و با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی سه هزار و ۲۲۳ دستگاه انواع ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی خریداری شده و در اختیار تولیدکنندگان و کشاورزان استان قرار گرفته است.