تصحیح بخش عمده برگه‌های امتحانی تا پایان خردادماه

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: با اجرای آیین‌نامه مسیر رشد معلمی موضوع جذب، ارتقاء و نگهداشت نیروی‌انسانی در آموزش و پرورش تا حد زیادی سامان‌دهی خواهد شد و برکات مطلوبی خواهد داشت.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: با اجرای آیین‌نامه مسیر رشد معلمی موضوع جذب، ارتقاء و نگهداشت نیروی‌انسانی در آموزش و پرورش تا حد زیادی سامان‌دهی خواهد شد و برکات مطلوبی خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، محسن زارعی در گردهمایی شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش کشور در اصفهان گفت:تا پایان خردادماه و با کمک دبیران باید بخش عمده برگه‌های امتحانی تصحیح شود تا این کار با سرعت مناسب به سرانجام برسد؛ همچنین در تلاشیم تا پرداخت حق‌الزحمه تصحیح امتحانات در اسرع وقت انجام شود.
وی با تشریح آیین‌نامه مسیر رشد معلمی، اذعان کرد: یکی از عوامل درون‌داد نظام آموزش و پرورش معلم است و ارزیابی شایستگی معلمان باید در بدو و حین خدمت انجام شود که این کار در بسیاری از کشورهای جهان برای معلمان مشغول خدمت در قالب دوره‌های ضمن خدمت انجام می‌شود.
زارعی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین و برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، ارزیابی شایستگی‌های معلمی در دستورکار قرار گرفت؛ اما به دلیل سرعت بالای اجرای کار در مرحله نخست، امکان بازنگری در چالش‌ها وجود نداشت و اکنون درحال انجام این کار هستیم.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش تصریح کرد: برخی داده‌هایی که از مدیران مستقیم دریافت می‌شد به دلایل مختلف قابل استناد نبود و در بازنگری صورت گرفته، این شاخص تغییر خواهد کرد تا تسلط معلم بر دانش تخصصی رشته خود و نیز دانش او در حوزه تعلیم و تربیت سنجیده شود.
وی با بیان اینکه این سنجش نیازمند آزمونی است که در مرحله نخست اجرای قانون رتبه‌بندی امکان آن فراهم نبود، عنوان کرد: در زمینه سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای نیز باید میزان موفقیت معلم در کاربست این شایستگی‌ها مورد سنجش قرار گیرد.
زارعی اضافه کرد: در آیین‌نامه مسیر رشد معلمی، تغییراتی حاصل شد که بخشی از آن‌ دریافت نظرات ذی نفعان یعنی دانش‌آموز و اولیا است که امروز امکان آن فراهم شده است و قبل از دریافت کارنامه، دانش‌آموزان و اولیا باید نظر خود را بیان کنند و سپس کارنامه را دریافت کنند و بخش دیگر نیز دریافت نظرات ذی‌ربطان است که نظر گروه‌های آموزشی دریافت خواهد شد و فرایند آن به گونه‌ای طراحی شده که مشکل سوءگیری نداشته باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زارعی خاطرنشان کرد: با این آیین‌نامه موضوع جذب، ارتقا و نگهداشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش تا حد زیادی سامان‌دهی خواهد شد و برکات مطلوبی خواهد داشت .