۸۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بوشهر افزود شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در طول سه سال فعالیت دولت سیزدهم ۸۰۰ تخت درمانی جدید به ظرفیت بیمارستان‌های استان بوشهر افزوده شد که معادل ۸۰ درصد کل تخت‌های درمانی مستقر در استان بوده است.

۸۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بوشهر افزود شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در طول سه سال فعالیت دولت سیزدهم ۸۰۰ تخت درمانی جدید به ظرفیت بیمارستان‌های استان بوشهر افزوده شد که معادل ۸۰ درصد کل تخت‌های درمانی مستقر در استان بوده است.
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما ، دکتر حسن ملکی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر، افزود: تا پیش از دولت سیزدهم یک‌هزار و ۶۷ تخت درمانی دانشگاهی و در مجموع یک‌هزار و ۵۷۰ تخت دانشگاهی و غیردانشگاهی در استان بوشهر وجود داشت که با تلاش‌های شهید آیت‌الله رئیسی و مجموعه دولت ۸۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شد.
وی یادآور شد: نسبت تخت به هر هزار نفر جمعیت در کشور ۱.۷ و این نسبت در استان بوشهر ۱.۲ بود که با تلاش‌ها و همراهی گسترده‌ای که صورت گرفت این نسبت بهبود یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در همین راستا توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان بوشهر با ۱۲۰ میلیارد تومان انجام و ۳ هزار متر مربع به زیرساخت‌های درمانی این استان افزوده شد. وی اضافه کرد: همچنین مطالعات ایجاد فضای لازم برای ۲۰۰ تخت بیمارستانی جدید در کنگان و ۱۱۰ تخت در عسلویه انجام شده است. دکتر ملکی‌زاده افتتاح ۴ مرکز خدمات جامع سلامت با ۵۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مناطق تنگک، قدس، زبار و زیارت ساحلی را از دیگر طرح‌ها اعلام کرد و یادآور شد: مرکز منتخب سلامت شبانه‌روزی
کاکی دشتی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان وارد مدار بهره‌برداری شد.
وی با اشاره به بهره‌برداری از ۴ پایگاه سلامت با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان، بیان کرد: توسعه و پیشرفت مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر با ۹۰ میلیارد تومان اجرا شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ساخت خوابگاه دانشجویان با ۳۵ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌ها اعلام و بیان کرد: در این راستا در مدت ۳۲ ماه دولت شهید آیت‌الله رئیسی با اعتبار ۵۲۵ میلیارد تومان ۱۲ طرح در بخش‌های مختلف درمانی و بهداشتی استان بوشهر افتتاح شده است. وی ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا بوشهر با ۱۸۰ تخت را از طرح‌های در دست اجرا دانست و اضافه کرد: بیمارستان اعصاب و روان و مرکز بیماری‌های خاص و بیمارستان ۱۷ شهریور دشتستان با ۱۸۰ تخت از دیگر طرح‌ها است که به‌صورت میانگین ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دکتر ملکی‌زاده با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی بیمارستان قلب در بوشهر، یادآور شد: زمین پیش‌بینی شده برای ساخت این بیمارستان دارای مشکلاتی در سطح ملی است که با همراهی مسئولان و رفع مشکل، روند ساخت تسریع خواهد شد. وی اظهار کرد: همچنین در سه سال اخیر ۲ هزار میلیارد ریال تجهیزات درمانی برای بیمارستان‌های استان بوشهر خریداری و در آنها به‌کارگیری شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این‌که ناوگان اورژانس استان بوشهر نیازمند نوسازی است، افزود: در همین راستا اقدامات بسیار خوبی برای ارتقای خدمات اورژانس در استان انجام شده است. به گفته وی با تلاش‌های انجام شده، استان بوشهر اکنون به یکی از قطب‌های تشخیص و درمان سرطان در کشور تبدیل شده است.