با وجود بارش‎های اخیر، خشکسالی همچنان ادامه دارد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: علی رغم بارش های خوبی که امسال داشتیم، هنوز منابع تأمین به وضعیت نرمال و مطلوب نرسیده است و نیاز به مدیریت مصرف آب در سطح استان کاملاً لازم و ضروری است.

با وجود بارش‎های اخیر، خشکسالی همچنان ادامه دارد

کرمانشاه-محمد علی محمدی
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: علی رغم بارش های خوبی که امسال داشتیم، هنوز منابع تأمین به وضعیت نرمال و مطلوب نرسیده است و نیاز به مدیریت مصرف آب در سطح استان کاملاً لازم و ضروری است.
"رضا داودی" در مورد احتمال قطعی آب در شهر کرمانشاه گفت:در تابستان امسال با توجه به تقویت شبکه های آب استان، قطعی آب برنامه ریزی شده و از پیش تعیین شده بخاطر کمبود آب در سطح استان نخواهیم داشت.
وی گفت:در برخی از نقاط شهر و بر اساس میزان مصرف همشهریان، درصورتی که مدیریت مصرف را رعایت نکنند، این احتمال وجود دارد که از ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح خروجی مخزن کم شده تا ذخیره آب برای روز بعد تأمین شود.
وی درخصوص قطعی آب در طول روز در برخی از قسمت های شهر بیان داشت:هیچگونه قطعی وجود ندارد مگر در صورت بروز حوادث شکستگی بر روی خط و شبکه که به منظور رفع آن و جلوگیری از هدررفت آب، همکاران ما مجبور می شوند به شکل اضطراری خط را قطع کنند.
داودی رفع حوادث منجر به قطعی آب را دو گونه دانست و اظهار داشت: رفع حوادث از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شده به گونه ای است که تمامی هماهنگی های لازم از قبل صورت گرفته و قطعاً در این خصوص از قبل اطلاع رسانی شده و روز و زمان آن خدمت همشهریان اعلام می شود.
دسته دوم حوادث غیر قابل پیش بینی هستند که امکان اطلاع رسانی آن از قبل وجود ندارد لیکن در صورتی که رفع حادثه طولانی و یا منجر به قطعی آب در بخش وسیعی از شهر شود، حتما اطلاع رسانی صورت می گیرد.
خط انتقال شرق کرمانشاه تا قبل از تنش آبی امسال به بهره برداری می رسند
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به خط انتقال شرق کرمانشاه که در حال احداث و اجراست اشاره کرد و گفت:این خطوط تا قبل از تنش آبی امسال به بهره برداری می رسند و وجود آن برای همشهریان ملموس خواهد بود.
وی ضمن اشاره به خط انتقال غربی کرمانشاه هم گفت:این خط سال گذشته به بهره برداری رسید و همشهریان ساکن در بخش های شمال و شمال غرب شهر که قبلاً مشکل آب شرب و یا ساعت ها قطعی آب داشتند، تابستان بهتری را تجربه کردند.
داودی اظهار داشت: هم استانی های عزیز می توانند در صورت مشاهده هر‌گونه مشکل یا حادثه در بخش آب، به همکاران ما اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود و این اطمینان به آن ها داده
می شود که موارد اعلام شده در کمترین زمان ممکن رفع شود مگر اینکه رفع آن نیاز به هماهنگی های خاصی نظیر کنترل ترافیکی یا هماهنگی با سایر دستگاه های خدمت رسان داشته باشد.
وی ضمن تأکید بر این موضوع که مصرف آب نیازمند مدیریت مردم است، ادامه داد: علی رغم  بارش های خوبی که امسال داشتیم، هنوز منابع تأمین به وضعیت نرمال و مطلوب نرسیده است و نیاز به مدیریت مصرف آب در سطح استان کاملاً لازم و ضروری است.
مدیرعامل شرکت آبفا ضمن توصیه به داشتن مخزن و پمپ تأمین فشارِ بعد از آن، بر اساس مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان، گفت:طبق آیین نامه عملیاتی شرکت های آب و فاضلاب، تأمین فشار برای طبقات فوقانی جزء وظایف شرکت آب و فاضلاب نیست و مالک باید نسبت به ایجاد تأسیسات تأمین فشار اقدام نماید.
داودی تأکید کرد: هم استانی های عزیز باید از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه جداً خودداری کنند چرا که این کار علاوه بر این که تخلف محسوب  می شود، باعث آسیب و خرابی کنتور نیز می شود و ممکن است همین امر سبب صادر شدن قبض های هنگفت برای مشترکین شود.از طرف دیگر با توجه به تأثیر گذاری بر روی شبکه، باعث ضایع شدن حقوق سایر همشهریان هم خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد:الگوی مصرف در کرمانشاه ۱۵ متر مکعب در ماه، معادل ۵۰۰ لیتر آب در شبانه روز است که این میزان نسبت به نرم دنیا بیشتر است.
وی در ادامه اظهار داشت:اگر هر مشترک همین میزان ۱۵ متر مکعب را در ماه مصرف کند قبض مصرف آب آن به ۲۰ هزار تومان هم نمی رسد.
داودی خاطر نشان کرد: ضریب فصل گرم در ۴ ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور هم بر روی قبوض اعمال می شود که نیازمند مدیریت بیشتر مردم است.
وی در پایان ضمن اشاره به ضرورت رعایت الگوی مصرف گفت: درصورت عدم رعایت الگوی مصرف، مشترکین باید در انتظار قبوض با مبالغ بالا باشند.