واشنگتن پست: ۳ برابر شدن ظرفیت غنی سازی ایران در سایت فردو

واشنگتن پست اعلام کرد: ایران با نصب ۱۴۰۰ سانتریفیوژ جدید در سایت هسته ای فردو ظرف ۴ هفته آتی، ظرفیت غنی سازی خود را در این پایگاه به ۳ برابر میزان فعلی خواهد رساند.

واشنگتن پست اعلام کرد: ایران با نصب 1400 سانتریفیوژ جدید در سایت هسته ای فردو ظرف 4 هفته آتی، ظرفیت غنی سازی خود را در این پایگاه به  3 برابر میزان فعلی خواهد رساند.
روزنامه واشنگتن پست آمریکا با ادعای دستیابی به اسنادی محرمانه مدعی شد توسعه در حال انجام در سایت غنی سازی "فردو" ایران می تواند به تهران اجازه دهد تا هر ماه اورانیوم مورد نیاز برای تولید چندین بمب هسته ای را تولید کند.
به گزارش عصرایران و بر اساس این گزارش، سازمان انرژی اتمی ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از برنامه‌اش برای نصب 1400 سانتریفیوژ جدید (IR6) در تاسیسات زیرزمینی فردو که تحت حفاظت شدید است مطلع کرده است؛ تحولی که  می تواند تولید اورانیوم غنی‌شده را تنها در این سایت زیرزمینی مدفون در زیرکوه، به 3 برابر ظرفیت فعلی افزایش دهد.
بر اساس این گزارش که به اسناد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیپلمات‌های اروپایی استناد می‌کند، تجهیزات جدید قرار است ظرف
 4 هفته نصب شوند و از سوی دیگر برنامه‌های توسعه مشابهی در سایت اصلی غنی‌سازی ایران در نزدیکی شهر نطنز در مرکز ایران در حال انجام است.ایران پیشتر تهدید کرده بود که به هر گونه قطعنامه تحت فشارهای سیاسی آژانس درباره فعالیت های هسته ای مشروع و صلح آمیزش، پاسخی قاطع خواهد داد.