افزایش ۶۰ درصدی داروخانه در مناطق کم برخودار استان البرز در دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

به گزارش خبرنگار آفرینش به نقل از روابط عمومی، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بخشی از اقدامات حوزه غذا و دارو در دولت سیزدهم در استان البرز را تشریح کرد. استان البرز یکی از قطب های مهم صنعتی کشور در حوزه محصولات سلامت محور است و حجم وسیعی از عملیات سازمان غذا و داروی کشور در معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام می شود.

افزایش ۶۰ درصدی داروخانه در مناطق  کم برخودار استان البرز در دولت سیزدهم

کرج-فرشته خاکپور
 به گزارش خبرنگار آفرینش به نقل از روابط عمومی، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بخشی از اقدامات حوزه غذا و دارو در دولت سیزدهم در استان البرز را تشریح کرد. استان البرز یکی از قطب های مهم صنعتی کشور در حوزه محصولات سلامت محور است و  حجم وسیعی از عملیات سازمان غذا و داروی کشور در  معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام می شود.
دکتر صیادی با بیان اینکه  4400 مرکز تحت پوشش دانشگاه در بخش غذا و دارو وجود دارد ، تصریح کرد:در دولت سیزدهم بازرسی های این حوزه با 35 درصد افزایش یعنی انجام 37 هزار بازرسی همراه بوده است.
وی ادامه داد: بیش از 380 کمیسیون فنی و قانونی در استان تشکیل شده  و بیش از 50 هزار پروانه و مجوز در حوزه های تحت پوشش غذا و دارو صادر شده است.
رئیس دانشگاه افزود:استان البرز موفق به کسب رتبه اول صدور مجوز های IRC در کشور با  صدور بالغ بر 11 هزار  مجوز شد .
وی گفت:به بیش از  80 هزار تماس تلفنی برقرار شده با مرکز اطلاع رسانی دارویی پاسخ داده شده و بیش از 4500 گواهی بهداشت صادرات صادر شده است.
دکتر صیادی با بیان اینکه بیش از 42 هزار آزمایش  از نمونه های ارسالی به آزمایشگاه غذا و دارو استان طی بازرسی های مختلف  انجام شده است گفت:به بیش از  3600 مورد شکایت محصولات غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، طبیعی، سنتی و مکمل و تجهیزات پزشکی مطابق با قوانین و ضوابط رسیدگی شده است.
وی افزود:صدور جواز تاسیس داروخانه در مناطق کم برخوردار استان جهت تسهیل و تسریع و دسترسی شهروندان 60 درصد افزایش داشته است و تعداد داروخانه های استان به 572  افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه ضمن اشاره به اقدامات و برنامه های دانشگاه  برای کاهش عرضه محصولات سلامت محور قاچاق و تقلبی اظهار داشت:بیش از 14 هزار بازرسی در این خصوص انجام شده است.