دستورالعمل ترم تابستان رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

برای تمام مقاطع؛

دستور العمل برگزاری دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

دستور العمل برگزاری دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.
به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و رییس کمیته امور اجرایی آموزش دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ ۱۴۰۲ برای رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه ابلاغ کرد.
این دستورالعمل در راستای استفاده بهینه از توان و قابلیت های منابع انسانی، صرفه جویی در زمان و نیز استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل ها موجود دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری دوره آموزشی تابستان در مقاطع مختلف تحصیلی و در راستای اجرای بند ۲ راه کنش‌ها و اقدامات کلان کاری با موضوع ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره های تحصیلی سند تحول و تعالی دانشگاه، ابلاغ شد.
براساس این دستورالعمل، ثبت نام دوره تابستان در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ آغاز و تا ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.
شروع کلاس های درسی از تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۳ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ (پنج هفته آموزشی) بدون احتساب زمان ثبت نام و امتحانات برگزار می شود.زمان برگزاری امتحانات از تاریخ ۵ شهریور تا ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ است.
تعداد کل ساعات تدریس دروس نظری و عملی دوره تابستان مشابه نیمسال های اول و دوم بوده و در طی ۵ هفته آموزشی اجرا می شود. واحدهای دانشگاهی موظف هستند درخصوص واحدهای درسی ارائه شده در دوره تابستان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
براساس این دستورالعمل، برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که با حداکثر ۱۰ واحد درسی فارغ التحصیل می شوند، اخذ ۱۰ واحد در دوره تابستان بلامانع است.همچنین اخذ دروس وصایای حضرت امام (ره) و انس با قرآن کریم علاوه بر حداکثر تعداد واحد انتخابی ذکر شده بلامانع است.
براساس بندهای این دستورالعمل، ارائه دروس در دوره تابستان اختیاری بوده و تمام دانشجویان می توانند در واحد محل تحصیل یا یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور (فقط در یک واحد دانشگاهی) با موافقت گروه تخصصی و معاونت آموزشی و مهارتی/ معاونت علمی واحدهای دانشگاهی مبدأ و مقصد ثبت نام کنند.
در این دستورالعمل آمده است: اخذ یا تمدید پایان نامه برای مقطع کارشناسی ارشد در دوره تابستان امکان پذیر نیست. ثبت نام ارزیابی جامع و اخذ/ تمدید رساله در دکتری تخصصی در دوره تابستان امکان پذیر نبوده و چنین اقدامی تخلف آموزشی محسوب می شود.
همچنین دانشجویان سایر دانشگاه ها (اعم از دولتی و غیردولتی) با ارائه معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل می توانند در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که مجری دوره تابستان هستند، ثبت نام و انتخاب واحد کنند.