شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری ناشی از نیش پشه آئدس در املش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد؛

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری‌های ناشی از نیش پشه آئدس در املش خبر داد.

شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری ناشی از نیش پشه آئدس در املش

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری‌های ناشی از نیش پشه آئدس در املش خبر داد.
به گزارش مهر، محمد تقی آشوبی در دومین نشست پدافند زیستی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با محوریت پشه آئدس با تقدیر از خلق حماسه سیاسی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: این انتخابات در راستای خدمت بی منت دولت
شهید جمهور آیت الله رئیسی بوده و باید تا استقرار دولت آینده با همان شدت و قوت ادامه یابد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع پشه آئدس در گیلان، افزود: یک مورد مبتلا به بیمارهای منتقله ناشی از نیش پشه آئدس در شهرستان املش شناسایی و تایید شده که پس از بازگشت از کشورهای حاشیه خلیج فارس بود و سریعاً در ایزوله قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر جدی گرفتن موارد بهداشتی توسط مردم و مسئولان، گفت: مبانی بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به بیمارهای منتقله از نیش پشه آئدس ضروری است.
آشوبی با بیان اینکه در بروز و شیوع بیماری‌ها، اطلاع رسانی و شفافیت بسیار مهم است، تصریح کرد: نظام سلامت هیچ چیز برای پنهان کردن ندارد و بهترین شیوه اطلاع رسانی به موقع، شفاف و به اندازه است.
وی آموزش به مردم به ویژه توسط بهورزان و مراکز جامع خدمات سلامت را حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید تمامی مراکز سلامت محور و سامانه‌های ارتباطاتی مردم با دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله  ۴۴۰۱ مجدداً فعال شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین  بر ضرورت جمع آوری و فروش املاک و اثاثیه مازاد در محوطه‌های مراکز سلامت محور و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کلیه کارکنان نظام سلامت خصوصی و دولتی در تمامی سطوح تاکید کرد.