میانگین افتتاح ایستگاه‌های شبکه مترو طی ۲۵ سال گذشته

شرکت مترو تهران اعلام کرد؛

طی ۲۵ سال گذشته، هر سال به طور متوسط ۶ و سه دهم ایستگاه تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است.

طی ۲۵ سال گذشته، هر سال به طور متوسط ۶ و سه دهم ایستگاه تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است.
به گزارش مهر، شرکت مترو تهران اعلام کرد: شبکه مترو تهران از سال ۱۳۷۷ با راه اندازی ۳ ایستگاه در خط ۵ (تهران-کرج) خدمت رسانی  به شهروندان پایتخت و کرج را آغاز کرد و تا به امروز ۱۵۸ ایستگاه آن به بهره برداری رسیده است؛ به تعبیر دیگر طی ۲۵ سال گذشته، هر سال به طور متوسط ۶ و سه دهم ایستگاه تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است.
قدمت تشکیل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به حدود نیم قرن پیش باز می‌گردد؛ یعنی سال ۱۳۵۴ که نخستین اساسنامه این شرکت در تیرماه به تصویب رسید و فعالیت‌های اجرایی آن از سال ۱۳۵۶ آغاز گردید. اما افتتاح اولین ایستگاه‌ها به سال ۱۳۷۷ باز می‌گردد و طی آن سال ایستگاه های صادقیه، وردآورد و کرج وارد مدار بهره برداری شد.
طی ۲۵ سال گذشته، غیر از سال ۱۳۸۰ که ۱۵ ایستگاه به بهره برداری رسید، در هیچ سال دیگری تعداد ایستگاه های افتتاح شده طی یک سال از مرز ۹ عدد فراتر نرفته است.این در حالی است سال ۱۳۷۹ هیچ ایستگاهی به مرحله تکمیل نرسید و افتتاح نشد.
طی ۳ سال گذشته اما تعداد ایستگاه‎های بهره برداری شده در هر سال (۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) از میانگین ۲۵ ساله فراتر رفته است و به ترتیب ۷،۷ و ۹ ایستگاه افتتاح شد.
البته سال گذشته ۹ ایستگاه به بهره برداری رسید و دسترسی به ایستگاه تبادلی تربیت مدرس از خط ۷ نیز حاصل شد تا سال ۱۴۰۲ را بتوان یکی از سالهای قابل قبول در توسعه شبکه مترو پایتخت قلمداد کرد.