تقدیر از میراث علمی ماندگار پروفسور "فریدون مقدس‌نژاد"

طی مراسمی از دستاوردها و فعالیت‌های پروفسور مقدس نژاد عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر به عمل آمد.

طی مراسمی از دستاوردها و فعالیت‌های پروفسور مقدس نژاد عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر به عمل آمد.
به گزارش ایسنا، انجمن بتن ایران در اولین کنفرانس بین المللی تبادل اطلاعات علمی در زمینه مصالح و سازه‌های بتنی طی مراسمی، از دستاوردهای پروفسور فریدون مقدس نژاد قدردانی کرد.
در این مراسم از پژوهش‌های پیشگامانه و دستاوردهای منحصر به فرد پروفسور فریدون مقدس نژاد به عنوان میراث ماندگار در زمینه مواد و مصالح و طراحی روسازی‎های بتنی تقدیر شد.
فریدون مقدس نژاد در سال۱۹۹۷ موفق به کسب درجه دکتری در رشته مهندسی عمران (راه و ترابری) از دانشگاه سیدنی شد و یک سال دوره تحقیقاتی فوق دکتری در دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا گذراند.
تالیفات و دستاوردهای وی شامل ۲۸۰ مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی، ۲۲۰ مقاله در کنفرانس های بین المللی و داخلی، ۵ فصل BOOK CHAPTER در کتب خارجی، ۸ کتاب به زبان فارسی،
۲ کتاب به زبان انگلیسی در انتشارات WILEY و ELSEVIER،۲۵ ثبت اختراع در ایران و یک ثبت اختراع در کشور آمریکا (US PATENT) می‌شود.
مقدس نژاد در سال ۱۳۹۶ به علت فعالیت‌های پژوهشی برجسته خود موفق به دریافت عنوان پژوهشگر برتر وزارت راه و شهرسازی در دومین همایش جایزه دادمان، در سال ۱۳۹۸ به پاس سال‌ها تلاش بی وقفه علمی و اجرایی در بخش صنعت قیر و آسفالت کشور از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان چهره برتر قیر و آسفالت ایران و در سال ۱۳۹۹ از طرف وزیر علوم به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد.
مقدس نژاد از سال۲۰۲۱ تاکنون در لیست دانشمندان پر استناد یک درصد برتر جهان توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بر اساس داده‌های مستخرج از دو پایگاه ESI و WOS قرار دارد.
وی بیش از ۲۰ سال خدمات مشاوره در پروژه های مهم راه، فرودگاه و راه آهن در بخش خصوصی و دولتی را در کارنامه خود دارد.
زمینه‌های پژوهشی مورد علاقه وی حوزه روسازی‌های آسفالتی و بتنی راه، فرودگاه و مهندسی راه آهن بوده و در حال حاضر عضو هیات علمی با مرتبه استاد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.