ورزشکاران راه یافته به پارالمپیک پاریس آماده تست دوپینگ باشند

غلامرضا نوروزی دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ:

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از آغاز فرآیند نمونه گیری از ورزشکاران پارالمپیکی از روز دهم تیرماه، خبر داد.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از آغاز فرآیند نمونه گیری از ورزشکاران پارالمپیکی از روز دهم تیرماه، خبر داد.
غلامرضا نوروزی دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در گفت وگو با ایرنا، در خصوص نظارت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بر ورزشکاران کشورمان که در پارالمپیک پاریس، شرکت خواهند کرد، اظهار داشت: تاکنون قریب به ۹۰ ورزشکار پارالمپیکی در قالب رشته‌های انفرادی و تیمی توانسته‌اند سهمیه پارالمپیک را کسب کنند که برنامه‌ریزی جامعی برای آموزش و انجام نمونه گیری برای آنها انجام شده است.
دبیرکل ایران نادو در خصوص شرایط خاص ورزشکاران پارالمپیکی، گفت: با توجه به اینکه بیشتر این ورزشکاران ممکن است از داروهای متعدد استفاده کنند، لازم است نسبت به انجام مشاوره در خصوص منع مصرف داروها و یا تکمیل فرم TUE (معافیت مصرف درمان) اقدام کنند تا دچار محرومیت نشوند.
وی در خصوص زمان آغاز فرآیند نمونه گیری از این ورزشکاران، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی همکاران من در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از دهم تیرماه فرآیند نمونه‌گیری از این ورزشکاران آغاز شده  و افسران کنترل دوپینگ ایران نادو، از ورزشکاران پارا قایقرانی نمونه‌گیری خواهند کرد. ضمن اینکه تمامی ورزشکاران دارای سهمیه پارالمپیک تا روز اعزام باید ضمن مراقبت از خود، آمادگی برای نمونه‌گیری توسط افسران کنترل دوپینگ را داشته باشند.