۲۵ درصد قبوض برق خانگی تهرانی‌ها رایگان شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت:۲۵ درصد قبوض برق خانگی صادره در شهر تهران از ابتدای خردادماه، رایگان شده است.

۲۵ درصد قبوض برق خانگی تهرانی‌ها رایگان شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت:۲۵ درصد قبوض برق خانگی صادره در شهر تهران از ابتدای خردادماه، رایگان شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «کامبیز ناظریان» با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان برق شهر تهران شامل سه میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارای تعرفه خانگی هستند، گفت: از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار صورت حساب برق خانگی صادره در شهر تهران از ابتدای خردادماه، ۵۸۰ هزار صورت حساب مشمول پاداش کاهش مصرف شده است و ۲۵ درصد قبوض صادره با احتساب پاداش تخصیصی، با رقم صفر ریال صادره شده است.
وی افزود: برای تأمین برق مصرفی شهر تهران در ساعات اوج بار نیاز به ۳۰۰ تا ۳۵۰ مگاوات انرژی مازاد است که تأمین این میزان انرژی برای ساعاتی محدود از طریق احداث نیروگاه فاقد توجیه فنی و اقتصادی است و ضروری است با مدیریت بار و توزیع صحیح روند مصرف، مصرف برق در ساعات اوج بار تعدیل و اصلاح شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با قدردانی از همراهی ارزنده شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف برق به پویش با انرژی اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر پاداش‌های ریالی اعمال شده بر روی قبوض برق، جوایز متعددی از قبیل خودرو و لوازم خانگی به مشترکانی که بتوانند حداقل ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند اهدا می‌شود.
ناظریان، از مشترکان تهرانی درخواست کرد با توجه به افزایش قابل ملاحظه دمای هوا، حداکثر همکاری را در مدیریت مصرف برق به عمل آورده و از استفاده از تجهیزات برقی پرمصرف در ساعات پیک بار خودداری کنند.
وی بیش از ۱۵ درصد از مصرف برق پایتخت را متعلق به بخش اداری دانست و بیان کرد:کاهش ۱۲۰ مگاواتی در حوزه مصرف برق ادارات از طریق اجرای برنامه‌های مدیریت بار محقق شده است و انتظار می‌رود با افزایش همکاری مشترکان بخش اداری شاهد دستیابی به عدد ۱۸۰ مگاوات صرفه جویی در این حوزه به صورت تدریجی تا مردادماه باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: تمامی ادارات شهر تهران مجهز به کنتور‌های هوشمند هستند و مصرف برق آنان به صورت لحظه‌ای در حال رصد و پایش بوده و در صورت بی توجهی به مصوبه هیات دولت مبنی بر لزوم کاهش مصرف، مشمول اعمال محدودیت و قطع برق می‌شوند.