ابتلای ۲۵ درصد افراد سالم بالای ۶۰ سال به بیماری دریچه قلب

یافته محققان بریتانیایی؛

یک مطالعه جدید هشدار می دهد که بیماری دریچه قلب در بزرگسالان مسن بسیار شایع تر است.

ابتلای ۲۵ درصد افراد سالم بالای ۶۰ سال به بیماری دریچه قلب

یک مطالعه جدید هشدار می دهد که بیماری دریچه قلب در بزرگسالان مسن بسیار شایع تر است.
به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش می‌دهند که بیش از یک چهارم افراد سالم و بدون علائم در رده سنی ۶۰ سال و بالاتر، از قبل مبتلا به بیماری دریچه قلب شناسایی نشده بودند.«واسیلیوس واسیلیو»، سرپرست تیم تحقیق و پروفسور بالینی پزشکی قلب در دانشکده پزشکی نورویچ آنگلیا شرقی در بریتانیا، گفت: «یافته‌های ما نشان داد که بیش از ۲۸ درصد از این بزرگسالان به نوعی بیماری دریچه‌ی قلب مبتلا بودند، اگرچه به‌طور مطمئن در اکثر موارد خفیف بود.»
واسیلیو در بیانیه خبری دانشگاه گفت:«داده‌ها همچنین نشان داد که سن عامل اصلی مرتبط با این مشکلات دریچه قلب است، به این معنی که هر چه فرد مسن‌تر باشد، احتمال ابتلاء به مشکل مهم دریچه قلب بیشتر می‌شود.»
خون در یک جهت در قلب جریان دارد.دریچه‌های داخل قلب از برگشت خون بین ضربان‌ها جلوگیری می‌کنند و عملکرد مطلوب را تضمین می‌کنند.
بیماری دریچه قلب زمانی رخ می‌دهد که یک یا چند دریچه قلب دچار اختلال در کار می‌شوند، یا به‌طور کامل باز نمی‌شوند تا خون کافی از آن عبور کند یا به‌درستی بسته نمی‌شود، که باعث می‌شود خون در جهت اشتباه نشت کند.
«مایکل فرنو»، عضو تیم تحقیق از بیمارستان رویال برومپتون در بریتانیا، گفت: «این مشکلات می‌تواند فشار بیشتری بر قلب وارد کند و قلب سخت‌تر کار کند. به مرور زمان این شرایط می‌تواند ریسک بیماری قلبی، سکته و سایر مشکلات قلبی را افزایش دهد.»
به گفته محققان، علائم بیماری دریچه قلب می‌تواند شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه، ضعف، سرگیجه، خستگی، تورم مچ پا و پاها یا تپش قفسه سینه یا گردن باشد.
برای مطالعه جدید، محققان بیش از ۴۲۰۰ فرد بریتانیایی ۶۰ ساله و بالاتر را که بیماری دریچه قلب تشخیص داده نشده داشتند، را ارزیابی کردند.
شرکت کنندگان یک پرسشنامه سلامت را پر کردند، سپس تحت معاینه بالینی و سونوگرافی قلب خود قرار گرفتند.بیماری دریچه قلب در ۲۸ درصد از آنها یافت شد، اگرچه بیماری متوسط تا شدید تنها در ۲.۴ درصد یافت شد.محققان تخمین زدند که از هر
 ۴۲ نفر افراد ۶۰ سال و بالاتر، یک نفر به بیماری دریچه‌ای تشخیص داده نشده مبتلا است. این شرایط برای افراد ۷۵ سال و بالاتر به یک در ۱۵ می‌رسد.