سه چالش پرسپولیس برای جذب یحیی

مدافع مراکشی از «سوچی» گریخت؛

تیم فوتبال پرسپولیس برای جذب «یحیی عطیه‌الله» مدافع مراکشی تیم «سوچی» روسیه با سه چالش اساسی مواجه است.

سه چالش پرسپولیس برای جذب یحیی

تیم فوتبال پرسپولیس برای جذب «یحیی عطیه‌الله» مدافع مراکشی تیم «سوچی» روسیه با سه چالش اساسی مواجه است.
به گزارش مهر، تیم فوتبال پرسپولیس برای تقویت خط دفاعی خود برای فصل آینده، به دنبال جذب مدافع است و یکی از گزینه هایی که در رسانه به عنوان بازیکن مدنظر پرسپولیس و «خوان کارلوس گاریدو» مطرح شده است «یحیی عطیه الله» مدافع مراکشی تیم فوتبال سوچی روسیه است.
 ۲ میلیون هزینه رضایت نامه
اما به نظر می رسد جذب این بازیکن برای پرسپولیس کار چندان ساده ای نباشد. مساله اول مربوط به بند فسخ قرارداد این بازیکن است. یک رسانه مراکشی اعلام کرده است که بند فسخ یحیی عطیه الله ۲ میلیون یورو است و باشگاه سوچی روسیه بدون دریافت این مبلغ، حاضر به صدور رضایت نامه این بازیکن نیست.
عطیه الله در زمستان ۲۰۲۴ با مبلغ ۵۰۰ هزار یورو از ویداد مراکشی به سوچی رفت و تا سال ۲۰۲۶ با این تیم قرارداد امضا کرد. سوچی در فصل گذشته لیگ برتر روسیه در رده آخر قرار گرفت و به دسته پایین تر سقوط کرد. در قرارداد این بازیکن با سوچی آمده است که در صورت سقوط این تیم به دسته پایین تر، عطیه الله می تواند با پرداخت مبلغ ۲ میلیون یورو، قراردادش را فسخ و به تیم دیگری برود.
 رقابت با الاهلی مصر
چالش دیگر پرسپولیس برای خرید این بازیکن، پیشنهاد الاهلی مصر است. این باشگاه مصری به عطیه الله پیشنهاد داده است. البته مدیر ورزشی سوچی در این خصوص اعلام کرده است که این باشگاه مصری پیشنهاد رسمی مطرح نکرده است اما در صورتی که در خصوص مبلغ رضایت نامه به توافق برسند می توانند این بازیکن را جذب کنند. لازم به ذکر است که الاهلی از حدود ۳ ماه قبل به دنبال جذب این بازیکن است.
ضمن اینکه رسانه «آخر ساعة» از عدم تمایل این بازیکن به حضور در پرسپولیس خبر داده و نوشته است: عطیة الله پس از اینکه پیشنهادی از باشگاه الاهلی مصر دریافت کرده است، تمایل دارد به این باشگاه بپیوندد. به همین دلیل اگر مدیران پرسپولیس و «خوان کارلوس گاریدو» نسبت به جذب این بازیکن تمایل دارند باید با الاهلی رقابت کنند.
 یحیی از باشگاه گریخت
اما مشکل دیگری که در خصوص این بازیکن وجود دارد این است که رسانه های روسی اعلام کرده اند او از باشگاه گریخته است و مسوولان باشگاه اطلاعی از او ندارند و به همین دلیل قصد دارند به فیفا شکایت کنند. به نظر می رسد بی نظمی های این بازیکن در سوچی که از اواخر فصل گذشته آغاز شده است و مشکل او با مسوولان باشگاه، راه را برای تیم هایی که خواستار او هستند اندکی هموار کند.
آندره اورلوف، مدیر ورزشی باشگاه سوچی روسیه در مصاحبه با MBC MASr فاش کرد که یحیی عطیة الله از یکشنبه گذشته در تمرینات این تیم حضور نداشته است و افزود ما در این خصوص به فدراسیون بین‌المللی فوتبال نامه زده‌ایم، اما هنوز نمی‌دانیم مشکل عطیة الله با ما چیست.
او در مورد باشگاه‌هایی که خواهان جذب عطیة الله بودند هم گفته است که نامه‌های رسمی از «دو باشگاه، یکی از ایران و دیگری از لیگ روسیه» دریافت شده است.