منتخبین دانشجویان دکتری جهت تأمین هیأت علمی بورس سال آخر می‌شوند

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان:

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: منتخبین بورس سال آخر پس از فارغ التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استادیاری تبدیل وضعیت می شوند.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: منتخبین بورس سال آخر پس از فارغ التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استادیاری تبدیل وضعیت می شوند.
به گزارش سازمان امور دانشجویان، محمد محمدی مسعودی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان درخصوص بورس سال آخر گفت:یکی از راه‌های تأمین نیاز هیأت علمی دانشگاه‌ها استفاده از ظرفیت بورس برای دانشجوهای دکتری است.
وی ادامه داد:فرایند بورس سال آخر به این صورت انجام می‌شود که در ابتدا دانشگاه‌ها تقاضاهای خود برای تأمین اعضای هیأت علمی در رشته –گرایش‌های مورد نظر خورا به ما اعلام می‌دارد سپس این تقاضاها تجمیع می‌شود و پس از بررسی و تصویب در شورای مرکزی بورس، سازمان امور دانشجویان طی فراخوانی، اعلام نیاز به هیات علمی از میان دانشجویان دکتری را منتشر می‌کند.
مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان با بیان اینکه در فراخوان تعداد هیأت علمی و رشته گرایش‌های مورد نظر مورد نیاز دانشگاه‌ها اعلام می‌شود؛ اظهار کرد:دانشجویان دکترای خارج از کشور و دانشجویان دکتری داخل که دفاع از پروپوزال خود را انجام داده باشند می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.این افراد پس از شرکت در فراخوان و غربالگری اولیه برای انجام مصاحبه به سازمان امور دانشجویان دعوت خواهند شد.
مسعودی تصریح کرد:فرایند مصاحبه به این شکل خواهد بود که داوطلب پس از انجام مصاحبه علمی و تخصصی به مرحله بعد یعنی انجام مصاحبه عمومی خواهد رفت و در نهایت با بررسی صورت گرفته داوطلبان چند برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.