افتتاح متمرکز ۱۶۶ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در گلستان

مدیر کل بهزیستی گلستان خبر داد؛

مدیر کل بهزیستی گلستان از افتتاح متمرکز ۱۶۶ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش در هفته بهزیستی خبر داد.

گرگان-قهرمان
مدیر کل بهزیستی گلستان از افتتاح متمرکز ۱۶۶ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش در هفته بهزیستی خبر داد.
علیرضا طاهریان در نشست خبری با رسانه ها به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد:حفظ کرامت مددجو برای ما از همه موارد ارزشمندتر است و بر آن اصرار داریم بطوری که حمایت‎های خوبی توسط سازمان و دولت صورت گرفته و طی سه سال گذشته دو هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی به مددجویان و توانخواهان تحویل داده شد.
وی افزود:درهفته بهزیستی 166 واحد مسکونی بصورت متمرکز افتتاح خواهدشد و در کنارساخت مسکن ودیعه مسکن هم برای ما حائز اهمیت است .
وی با اشاره به اینکه تمامی شهرها و روستاهای گلستان زمین رایگان به بهزیستی و کمیته امداد واگذار شده خاطر نشان کرد:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در تمامی شهر ها و روستاها زمین رایگان می دهد و در گلستان هیچ شهرستانی فاقد زمین نیست و به دنبال اجرای مقدمات آن هستیم.
وی گفت:افزایش مستمری  مددجویان از جمله اقدامات حائز اهمیتی است که رخ داده، بطوری که در دو سال گذشته مستمری پرداختی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی حدود ۱۵۰ هزار تومان بود که در حال حاضر،  این مبلغ افزایش قابل‌توجهی داشته و به مبلغ ۹۳۰ هزار تومان رسیده است.
وی با اشاره به وجود ۶۰ هزار مددجوی توانخواه در گلستان گفت:ماهانه حدود ۲۳ میلیارد تومان به حساب این افراد واریز می شود.
وی تصریح کرد:در کنار خدمت رسانی به توانخواهان، در معاونت اجتماعی حدود ۷ هزار زن سرپرست خانوار و تعدادی خانواده چند قلو و در معاونت پیشگیری حدود ۲۰ هزار معتاد بهبود یافته که نیاز به گذران امور دارند تحت پوشش و مدیریت این سازمان هستند.
مدیر کل بهزیستی گلستان اضافه کرد:بخش اعظم مستمری این سازمان به خانواده های توانخواه تعلق دارد.
وی با اشاره به موضوع حق پرستاری از توان خواهان بیان کرد:خانواده های ضایعه نخایی (بستر گرا) اولویت پرداخت حق پرستاری هستند و در حال حاضر به دو هزار و ۳۰۰ خانوار در این بخش خدمت رسانی و به ازای هر خانوار ماهیانه مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.
وی تاکید کرد:مناسب سازی از موضوعاتی است که توانخواهان به واسطه محدودیتی که در جسم دارند،نیازمند آن هستند، که باید مقدمات آن فراهم شود و مناسب سازی با کیفیت بالایی انجام شود.
طاهریان با اشاره به مناسب سازی داخل منزل و بیرون منزل مددجویان گفت:طی دولت سیزدهم حدود چهار و نیم میلیارد تومان برای مناسب سازی منزل به مددجویان پرداخت شده که جزو وظایف این سازمان محسوب می‎شود و برای مناسب سازی محیط بیرون کمیته مناسب سازی ایجاد شده و شاهد اتفاقات بسیار خوبی در پهنه استان رخ داده است.
وی گفت:طی سه سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان برای اندام مصنوعی و حدود ۳۵ میلیارد تومان وسایل کمک بخشی پرداخت شده که این میزان پرداخت، بی سابقه بوده بطوری که فقط سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان  برای خرید لوازم کمک توان بخشی از قبیل عصا، ویلچر، واکر، سمعک و مواردی از این قبیل صرف شده است.
این مقام مسئول به خدمات توانبخشی اشاره کرد و گفت:در کنار روانپزشکی به مددجویانی خدماتی از قبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی هم ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی مددجویان بهزیستی به صورت ماهانه  مستمری دریافت می‌کنند، بیان کرد:هیچ مددجوی گلستانی پشت نوبت دریافت مستمری نیست و اگر مددجوی تحت پوشش بهزیستی گلستان،  برای دریافت مستمری اقدام کند، بلافاصله مستمری وی برقرار خواهد شد.
مدیر کل بهزیستی گلستان در پایان گفت:در کنار ساخت مسکن، تسهیلات ودیعه مسکن هم برای ما حائز اهمیت است، و به مددجویان بهزیستی که در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده باشند وام ۵۵۰ میلیونی با سود ۴ درصد پرداخت می شود تا با اینکار زمینه خانه دار شدن این افراد فراهم شود.