پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان آغاز شد

با حضور دانش‌آموزان نخبه از ۴۶ کشور؛

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور جهان در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان آغاز شد

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک  با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور جهان در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.
به گزارش مهر، حسین احمدوند دبیر اجرایی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت:۱۹۸ دانش آموز همراه با حدود ۱۵۰ همراه در این رویداد حضور دارند که ۱۵ نفر از دانش آموزان شرکت‌کننده در المپیاد دختر هستند.
وی با بیان اینکه پنج دانش آموز نیز از ایران در این رقابت حضور دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس اساسنامه المپیاد جهانی فیزیک به حدود هشت درصد از شرکت‌کنندگان، مدال طلا اعطا می‌شود.
دبیر اجرایی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با بیان اینکه همه تدابیر و امکانات لازم برای میزبانی هرچه بهتر این رویداد علمی در دانشگاه صنعتی اصفهان در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت کنندگان در این رقابت در هتل و مهمانسرای دانشگاه صنعتی اصفهان اقامت دارند.
به گزارش مهر، این دوره از رقابت‌های جهانی فیزیک با برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد و تا هفتم مرداد امسال ادامه دارد.
ایران امسال برای دومین بار میزبان المپیاد جهانی فیزیک است و پیش از این نیز این رویداد در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷ میلادی) در این کشور و در شهر اصفهان برگزار شد.
اصفهان در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک به مدت ۹ روز میزبان دانش‌آموزان حاضر در این رقابت است و ورود تیم‌ها به این شهر از ۳۱ تیر آغاز شد.
حدود ۱۵۰ نفر به عنوان همراه تیم‌های دانش آموزی در این رویداد حضور دارند و تیم‌های ۲ کشور عمان و مراکش به عنوان ناظر و با هدف آشنایی با المپیاد در این برنامه شرکت کرده اند.
از جمله کشورهای حاضر در این المپیاد می‌توان به ایران، روسیه، چین، کوبا، عربستان، تایوان، رومانی، ترکیه، مکزیک، گرجستان، بلغارستان، اندونزی، قرقیزستان، کرواسی، کلمبیا، بلاروس، کویت و ویتنام اشاره کرد.
این المپیاد دارای ۲ آزمون تجربی و نظری است که روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه این هفته در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی برای شرکت کنندگان در طول برگزاری رویداد در نظر گرفته شده است.
دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۸۶ نیز میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود.