تعداد دانشجویان خارجی باید به ۳۲۰ هزار نفر افزایش یابد

رئیس سازمان امور دانشجویان:

رییس سازمان امور دانشجویان گفت:براساس برنامه هفتم توسعه تعداد دانشجویان خارجی از ۱۰۰ هزار باید به ۳۲۰ هزار افزایش یابد.

رییس سازمان امور دانشجویان گفت:براساس برنامه هفتم توسعه تعداد دانشجویان خارجی از ۱۰۰ هزار باید به ۳۲۰ هزار افزایش یابد.
به گزارش مهر، هاشم داداش پور در اجلاس روسای دانشگاه ها گفت:آیین‌نامه تدریس به زبان دوم در دانشگاه‎های کشور ویژ تحصیل دانشجویان بین الملل در دانشگاه‎های داخل توسط شورا مصوب شد و دانشجویان بین المللی می‌توانند همزمان
با تحصیل زبان فارسی را هم فرا گیرند.
وی ادامه داد:برای اولین بار در قانون بودجه ۱۴۰۱ ردیفی برای جذب دانشجویان بین الملل اختصاص داده شد و ۱۴۷ میلیارد تومان بودجه به حمایت از جذب دانشجویان بین الملل اختصاص داده شده است.
رییس سازمان امور دانشجویان افزد:همچنین آیین نامه موسسات جذب دانشجو بین الملل تدوین شد در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۳۱ موسسه جذب دانشجوی بین الملل مجوز دریافت کردند، ۷۵ درصد جذب در دنیا از طریق این موسسات صورت می گیرد.
وی از ایجاد دو سامانه خبر داد و گفت: سامانه تحصیل در ایران و سامانه ادب طراحی شد و تمام امور دانشجویان بین الملل در این دو سامانه انجام‌ می شود، جذب دانشجویان بین الملل در این دوره منظم شد و سهم
دانشگاه های دولتی از جذب دانشجوی بین الملل به ۴۳ درصد افزایش یافت.
وی افزود: آیین نامه تسهیل جذب دانشجویان بین الملل در هیات دولت تصویب و به دانشگاه ها ابلاغ شد. ۱۲ پست رایزن علمی به ۲۴ پست تعییر یافت و مقرر شد رایزن های علمی در زمینه جذب دانشجویان بین الملل نیز فعال باشند.
داداش پور افزود:فعالیت های فرهنگی وسیعی در این زمینه انجام شد، براساس برنامه هفتم توسعه تعداد دانشجویان خارجی از ۱۰۰ هزار باید به ۳۲۰ هزار افزایش یابد.
وی با اشاره به بحث بورس ها افزود: قبل از سال ۱۴۰۰ بورس ها تقریبا تعطیل شده بودند.۱۳ بورس طراحی کردیم.بورس وطن، صنعت و مشاغل، دانش و ... اخیرا نیز مصوبه بورس جامع دانشجویان کشور در هیات دولت مصوب شد.
وی ادامه داد:بورس دانشجویان سال آخر، بورس دانش، صنعت مشاغل فعال شده است.
رییس سازمان امور دانشجویان افزود:در سال ۱۴۰۰ در پایگاه مدارک تحصیلی کشور ۷۵۰ هزار مدرک جمع شده بود که الان به ۷ میلیون و  ۴۰۰ هزار رسیده است.
داداش پور افزود:آیین نامه دانشجویان سرآمد ابلاغ شده و تنها برخی از دانشگاه ها آن را اجرایی کرده اند و از ۱۵ مرداد باید در تمام دانشگاه ها اجرایی شود.