ضرورت خرید و جمع آوری روزانه هزارتن مرغ از سطح بازار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران:

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: با توجه به افزایش حجم جوجه ریزی ها، روزانه ۵۰۰ تا هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار باید توسط پشتیبانی امور دام‌ جمع آوری شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: با توجه به افزایش حجم جوجه ریزی ها، روزانه ۵۰۰ تا هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار باید توسط پشتیبانی امور دام‌ جمع آوری شود.علی ابراهیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از مجموع ۱۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی تیرماه، حداقل ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزارتن گوشت مرغ تولید شد که این رقم  ۱۰ درصد مازاد بر مصرف است.به گفته او، هم اکنون صادرات مرغ به بازارهای هدف در حال انجام است، اما میزان آن تناژ بالایی نیست. از این رو صادرات مرغ مستلزم بازاریابی است که مهم ترین فاکتور در جریان صادرات، رقابت پذیری کالاست چراکه با یک قیمت ثابت امکان صادرات وجود ندارد.ابراهیمی ادامه داد: با ارائه قیمت مناسب و کیفیت بالا امکان توسعه صادرات به بازارهای هدف وجود دارد، از این رو باید به سمت و سویی رویم که تولید صادرات محور در دستور کار قرار بگیرد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران با تاکید بر خرید مرغ مازاد توسط پشتیبانی امور دام افزود: با توجه به حجم مازاد تولید، روزانه ۵۰۰ تا هزارتن مرغ توسط پشتیبانی امور دام باید از سطح بازار جمع آوری شود تا بازار به تعادل برسد. همچنین در راستای ایجاد تعادل قیمت باید بتوانیم فضای صادراتی بیشتری را فراهم کنیم.او درباره تاثیر افزایش عوارض واردات نهاده های دامی افزود: بنابر آمار ۷۰ درصد قیمت تمام شده مربوط به نهاده دامی و خوراک است که این امر منجر به افزایش قیمت مرغ زنده و مرغ آماده به طبخ است.