۲۵۰۰ دبیرستان تولیدی کد اقتصادی دریافت می کنند

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش گفت:۲۵۰۰ دبیرستان تولیدی می شود و کد اقتصادی خواهند گرفت که می توانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت:۲۵۰۰ دبیرستان تولیدی می شود و کد اقتصادی خواهند گرفت که می توانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند.
به گزارش مهر، سومین جشنواره ملی مهارت با شعار مهارت، پل کارآفرینی و اشتغال پایدار، با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش کشور در این همایش گفت:بین سن و برگشت پذیر بودن سرمایه‌ای که داشته‌ایم رابطه معکوس وجود دارد.
وی افزود:اشکال ما در حوزه آموزش به‌طور عام و مهارت به طور خاص این است که سن هزینه کرد را بالا برده‌ایم و به این ترتیب برگشت سرمایه پایین‌تر آمده است. در این خصوص دولت چهاردهم باید اهتمام ویژه داشته باشد.
وی ادامه داد: این سرمایه گذاری در سن پایین‌تر هزینه شود تا زودتر نتیجه بگیریم.در همین راستا توسعه متوازن به جایی رسید که این مهارت آموزی سهم قابل توجهی در حوزه اشتغال دارد.
وزیر آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم  ۱۹۲ دبیرستان ساخته شده است، عنوان کرد:۳۰۰ دبیرستان هم در حال ساخت است و در دولت سیزدهم پیش بینی شد تا ۵۰ درصد دانش‌آموز در دبیرستان‌ها جذب شود.
صحرایی اضافه کرد:در آئین نامه ملی تقویت مهارت دانش آموزان، هر دانش‌آموز در متوسطه اول ۱۵۰ ساعت و متوسطه دوم ۳۰۰ ساعت باید آموزش مهارتی ببینند که جدا از رشته تحصیلی آنها است.
وی ادامه داد:این اتفاق مهمی است که در دولت سیزدهم پیگیری شد و ۲۵۰۰ دبیرستان کشور تولیدی می‌شود و کد اقتصادی خواهند گرفت.
صحرایی در پایان گفت: کاهش سن اشتغال و مهارت آموزی بسیار مهم است که باید مورد توجه ویژه متولیان قرار گیرد.