راه‌اندازی رشته هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد؛

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه اندازی رشته هوش مصنوعی در این دانشگاه به منظور توسعه و نهادینه‌سازی هوش مصنوعی در حوزه سلامت خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه اندازی رشته هوش مصنوعی در این دانشگاه به منظور توسعه و نهادینه‌سازی هوش مصنوعی در حوزه سلامت خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسین قناعتی در چهارمین نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت بر ضرورت تقویت ظرفیت‌های هوش مصنوعی در دانشگاه تاکید کرد و از حمایت دانشگاه از برنامه‌ها و پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی خبر داد.
وی با پیگیری روند راه‌اندازی رشته هوش مصنوعی در دانشگاه، بر اهمیت این اقدام در توسعه و نهادینه‌سازی هوش مصنوعی در حوزه سلامت تاکید کرد و خواستار پیگیری جدی این موضوع شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه سبطین عراق، از استقبال مسئولان عراقی از برنامه‌های هوش مصنوعی خبر داد و بر ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی برای شناسایی علاقه‌مندان این حوزه تاکید کرد.
قناعتی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه سبطین شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در عراق، این اقدام را فرصتی برای افزایش تعاملات علمی و اقتصادی دو کشور دانست و از استقبال کشور عراق از محصولات سلامت محور دانشگاه خبر داد.
در ادامه بابک نگاهداری قائم مقام رئیس دانشگاه  و فهیمه قاسمی دبیر ستاد راهبری نقش راه هوش مصنوعی در سلامت، تازه ترین اقدامات  انجام شده در زمینه تدوین کتاب هوش مصنوعی در سلامت، پیگیری راه اندازی رشته هوش مصنوعی، برگزاری فراخوان ضریب K و تکمیل و ارسال دو طرح تحقیقاتی در زمینه سلامت دیجیتال دانشگاه سبطین را ارایه کردند.سپس درخواست های ستاد در زمینه تامین نیرو و تجهیزات و همچنین برنامه های پیشنهادی کمیته امور حقوقی و کمیته علمی و پژوهشی ارائه شد و اعضای ستاد درخصوص موضوعات مطرح شده دیدگاه های خود را بیان کردند.