آخرین وضعیت تراکتور در نقل‌ و انتقالات

۱۲ روز تا لیگ بیست‌وچهارم؛

تراکتور خریدهای پر سر و صدایی داشت؛ اما نقل و انتقالات تابستانی هنوز برای این تیم تمام نشده است.

آخرین وضعیت تراکتور در نقل‌ و انتقالات

تراکتور خریدهای پر سر و صدایی داشت؛ اما نقل و انتقالات تابستانی هنوز برای این تیم تمام نشده است.
تراکتورِ خصوصی همواره در فصول گذشته با جذب مهره‌های نام‌آشنا و استخدام سرمربیانی با سوابق بین‌المللی توانسته در قامت یک تیم مدعی قد علم کند؛ اما تنها یک قهرمانی در جام حذفی عاید تی‌تی‌ها شد و طلسم قهرمان‌نشدن تراکتور در لیگ‌برتر همچنان پا برجاست.
قرمزپوشان فصل گذشته را با کش‌مکش پایان عصر مالکیت زنوزی در تراکتور به پایان بردند اما مالک متمول تبریزی پس از کش‌وقوس بسیار، ترجیح به ادامه همکاری داد.
به گزارش ایسنا، نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ‌برتر از ۷ تیرماه آغاز و به‌ سان هوای این فصل داغ دنبال شده است.تراکتور که در فصول گذشته در صدر اخبار نقل‌وانتقالاتی بوده‌، این فصل هم از این قضیه مستثنی نیست‌.
 ماموریت بزرگ اسکو
تی‌تی‌ها فصل گذشته پس از جدایی پاکو خمس، نیمکت خود را به حمید مطهری سپرده‌اند. عملکرد مطهری در کوتاه‌مدت مثبت بود، اما آن‌ها دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم‌ ملی را به‌عنوان سکان‌دار جدید معرفی کردند.
اسکوچیچ در حالی به عنوان نفر اول نیمکت این تیم معرفی شد که مدت زمان حضور هیچ مربی‌ای در شش فصل اخیر در تراکتور به یک فصل کامل هم نرسیده است.
با این حال وظیفه سنگینی روی دوش مرد کروات خودنمایی می‌کند. تنها افتخار سرمربی سابق تیم‌ ملی ایران در دنیای مربیگری، قهرمانی در دو جام حذفی و یک سوپرجام در کرواسی و اسلوونی است. او حالا به ماجراجویی خود در تراکتور ادامه خواهد داد و به اصلی‌ترین امید پرشورها برای دستیابی به رویای بزرگ فتح لیگ‌ برتر تبدیل شده است.
اسکو درحالی برای ششمین بار به فوتبال ایران برگشته که در ۱۲ مسابقه‌ای که روی نیمکت تیم‌ ملی زیر ۲۱ سال کرواسی نشست، متحمل پنج شکست شد و چهار پیروزی و سه تساوی را ثبت کرد.
 پاتک تراکتور به پرسپولیس
پس از مشخص شدن وضعیت نیمکت، نوبت به رونمایی از خریدهای تابستانی تراکتور رسید. انتقال مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و علیرضا بیرانوند به تراکتور پر سر و صدا بود. ۳ ستاره فصل گذشته پرسپولیس که نقش مهمی در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت ایفا می‌کردند، راهی اردوی رقیب دیرینه شدند.
تراکتور ۳ ستاره رقیب را جذب کرد تا ضمن تقویت ترکیب خود باعث تضعیف پرسپولیس، یکی از مدعیان جدی قهرمانی شود.
البته انتقال بیرو به تراکتور با حواشی مختلفی از جمله شکایت پرسپولیسی‌ها علیه تراکتور همراه شد و پرونده این شکایت کماکان در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال باز است.
مهند علی پدیده فوتبال عراق خرید بعدی تی‌تی‌ها لقب گرفت اما نیامده رفت.
علی یکی از استعدادهای سال‌های اخیر فوتبال عراق است که کیفیت فنی بالایی هم دارد اما مشکل این بازیکن که تراکتوری‌ها نگران آن بودند، مربوط به مصدومیت‌های متعدد این بازیکن بود.
البته باشگاه تراکتور دلیل عدم همکاری با
مهند علی را به صورت شفاف اعلام نکرد و رسانه رسمی این باشگاه درباره قطع همکاری با علی نوشت:
«شرایط همکاری باشگاه تراکتور با مهندعلی، مهاجم تیم ملی عراق فراهم نشد و باشگاه تراکتور برای این بازیکن آرزوی موفقیت دارد.»
ایگور پوستونسکی دیگر خرید تی‌تی‌ها در پنجره تابستانی بود. هافبک ۲۹ ساله کروات با سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های واراژدین، زاگورِچ، اینتر زاپرشیچ و تیم اچ ان کی گوریتسا نخستین خرید خارجی قرمزپوشان لقب گرفت.
 جداشدگان
تا این لحظه امیر ارسلان مطهری، امیر ابراهیم زاده، گستاوو واگنین، صفا هادی، میلاد کُر، سیدمحمد حسینی، میلوش دلتیچ و سیامک نعمتی به طور رسمی از جمع تراکتوری‌ها جدا شده‌اند.
 بازخوانی ترکیب تراکتور
در کنار بیرو، همچنان نام حسین پورحمیدی در فهرست بازیکنان تراکتور نمایان است. جدایی احسان مرادیان و ادیب زارعی هم از تراکتور هنوز رسمی نشده تا تی‌تی‌ها از ۴ سنگربان بهره ببرند.
زوج عارف آقاسی و شجاع خلیل‌زاده نسبت به فصل گذشته حفظ شده و تی‌تی‌ها محمد آقاجان‌پور را هم در اختیار دارند.
محمد نادری انتخاب اول اسکو برای دفاع چپ خواهد بود اما سعید کریم‌آذر یار بومی تراکتوری‌ها هم توانایی بازی در این پست را دارد. همچنین رقابت میان دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی شیری برای تصاحب منطقه راست دفاع تراکتور تنگاتنگ خواهد بود.
تراکتور ایگور پوستونسکی را جانشین صفا هادی کرد. آن‌ها در این منطقه از زمین از مهدی حسینی و بهزاد سلامی هم بهره می‌برند.
ریکاردو آلوز حالا پس از ۲ فصل درخشش در کمربند میانی تی‌تی‌ها، به دنبال این است که برای سومین سال متوالی بهترین پاسور لیگ‌برتر شناخته شود.
تی‌تی‌ها از امیرحسین حسین‌زاده، مهدی ترابی، مهدی هاشم‌نژاد و سجاد آشوری در پست وینگر بهره می‌برد.
حسین‌زاده نقش بسزایی در قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌یکم داشت، اما عملکردش در نخستین حضور خود در تراکتور چندان جالب نبود و حالا به دنبال جبران مافات است.
ردپای ترابی در هر گوشه از موفقیت های فصول گذشته پرسپولیس نمایان است و حضور همزمان  ۲ ستاره سابق سرخابی‌ها در تقویت عمق اسکواد
(عمق ترکیب) تراکتور نقش شایانی داشته است.
تراکتور همانند فصل گذشته با فقدان مهاجم نوک روبه روست. تنها نام رحمان جعفری به عنوان یک مهاجم نوک در فهرست این تیم نمایان است. بی‌تردید این موضوع باید قبل از شروع فصل، برطرف شود وگرنه دوباره تراکتور از این نقطه ضربه خواهد خورد.
 ادامه فعالیت های نقل‌وانتقالاتی تراکتور
از قرار معلوم مدیران این باشگاه در صدد جذب یک مهاجم نوک خارجی هستند که در صورت عملی شدن، شرایط در این نقطه از زمین تاحدودی برای تراکتور بهتر خواهد شد.
چندین نام مختلف پیرامون مهاجم نوک جدید این تیم مطرح شده اما هنوز معلوم نیست خرید جدید تی‌تی‌ها در این پست چه کسی خواهد بود. همچنین احتمالاً تراکتور در هفته جاری از یک هافبک داخلی هم رونمایی کند.
کم‌تر از ۲ هفته به آغاز فصل جدید لیگ‌برتر زمان باقی است. نقل‌وانتقالات برای تراکتوری‌ها هنوز تمام نشده و حدود یک سوم از فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی این تیم در روزها و هفته‌های آتی انجام خواهد شد و باید دید عملکرد قرمزپوشان در ادامه این پنجره
پرتب و تاب چگونه خواهد بود.