آغاز ثبت نام سیزدهمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی

برگزاری آزمون در شهریورماه؛

جزئیات نام‌نویسی و برگزاری سیزدهمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا - سامفای دانشگاهی) سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

جزئیات نام‌نویسی و برگزاری سیزدهمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا - سامفای دانشگاهی) سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
به گزارش مهر، نام نویسی برای سیزدهمین دوره در آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا)آغاز شده است و این فرصت یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ به پایان می‌پذیرد.
نام‌نویسی منحصراً به‌صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی:
 www.sanjesh.org انجام خواهد شد.
با توجه به اینکه پرداخت هزینه نام‌نویسی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و پرداخت مبلغ ۳۶ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال (۳ میلیون و ۶۶۴ هزار تومان) به‌ عنوان وجه نام‌نویسی، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.
آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا –سامفای دانشگاهی) منحصراً در سطح دانشگاهی (آکادمیک) و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت متقاضیان در این بخش‌ها سنجیده خواهد شد.
این آزمون در روز جمعه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳ (برابر با ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۲۴ میلادی و ۱۶ ربیع‌الاول سال ۱۴۴۶ قمری) همزمان در حوزه‌های داخل کشور و همچنین حوزه‌های امتحانی خارج کشور (روسیه- ارمنستان- قزاقستان- چین- تونس و عراق شامل شهرهای اربیل، بصره، نجف، بغداد، کربلا و سلیمانیه) برگزار خواهد شد.
لازم به توضیح است که این آزمون در حوزه‌های داخل کشور بصورت الکترونیکی و در حوزه‌های خارج از کشور به روش قبلی (مبتنی بر کاغذ) برگزار خواهد شد.