یک روز تاریخی برای ورزشی نویسان در ایوان شمس

در اوج رقابت های المپیک؛

در حالی که رقابت های ۲۰۲۴ المپیک پاریس در اوج حساسیت خود در حال برگزاری است ، انجمن نویسندگان ، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران به مناسبت هفدهم مرداد ( روز خبرنگار ) با حضور جمع بزرگ فعالان رسانه های ورزشی، همراه با جمعی از مدیران حوزه رسانه یک روز تاریخی را به ثبت رساند .

یک روز تاریخی برای ورزشی نویسان در ایوان شمس

در حالی که رقابت های 2024 المپیک پاریس در اوج حساسیت خود در حال برگزاری است  ، انجمن نویسندگان ، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران به مناسبت هفدهم مرداد ( روز خبرنگار ) با حضور جمع بزرگ فعالان رسانه های ورزشی، همراه با جمعی از مدیران حوزه رسانه یک روز تاریخی را به ثبت رساند .
در این مراسم ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد، دکتر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، مهدی محمد نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال، گودرزی معاون صندوق اعتباری هنر، یاسر علیزاده معاون بانک اقتصاد نوین، محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی ایران، جمعی از مدیران پیشکسوت ورزش و رسانه، و اعضای هیات مدیره انجمن در یک فضای صمیمی در تالار ایوان شمس برگزار شد .
 مراسم با پخش کلیپ یکصدمین سالگرد ایپس شروع و در ادامه دکتر عبدالحمید احمدی رئیس انجمن ضمن خیرمقدم و تبریک روز خبرنگار، با اشاره به ظرفیت کارشناسی و خبرگی اصحاب قلم و رسانه در ورزش، بر تعامل بیشتر مدیران ارشد ورزش و فدراسیون های ورزشی با خبرگان و کارشناسان رسانه در جهت پیشبرد و تعالی ورزش تأکید کرد.
دکتر احمدی در پایان سخنان خود از همکاری آقای پورحسن و مدیریت تالار ایوان شمس، آقای دکتر آخوندی عضو شورای اسلامی شهر تهران، آقای دکتر مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، دکتر جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، آقای ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد، و آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال و احمد ارشدی مشاور رییس کمیته ملی المپیک برای حمایت های انجام شده در جهت برگزاری شایسته مراسم روز خبرنگار تشکر و قدردانی کرد.
 دکتر حسین فرقانی استاد پیشکسوت ارتباطات و رسانه سخنران این مراسم بود که در سخنان خود حرفه روزنامه نگاری و کار در عرصه رسانه را حرفه ای مقدس عنوان کرد و بر ضرورت تدوین و تصویب قوانین لازم برای صیانت و حمایت های قانونی حرفه روزنامه نگاری تاکید کرد.
 در اولین بخش تقدیر از برگزیدگان از اعضای شعب استانی انجمن و پیشکسوتان رسانه ای استان ها از جمله عباس بهروان تقدیر شد. در این بخش همچنین از همکاران فعال در بخش های ورزشی صداوسیما، و عکاسان ورزشی تقدیر گردید.
 سخنران بعدی مراسم ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعاتی وزارت ارشاد بود که بر ضرورت حمایت از تشکل های تخصصی و صنفی تاکید کرد و از
برنامه های انجمن ورزشی نویسان ایران به عنوان یک تشکل فراگیر و پیشرو در جهت حمایت های حقوقی، صنفی و آموزشی اعضای خود و تقدیر از فعالان عرصه رسانه های ورزشی در روز خبرنگار و سایر مناسبت های مرتبط قدردانی کرد.
 در بخش بعدی مراسم از خانواده شهید صارمی و خانواده زنده یاد دکتر صفی زاده بنیانگذار روزنامه ابرار با اهدای لوح یادبود تقدیر شد. همچنین از استاد دکتر فرقانی، ایمان شمسائی، و دکتر جوادی با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
در بخش پایانی مراسم ٧٨ برگزیده رسانه های ورزشی که از سوی سردبیران رسانه ها معرفی شده بودند با اهدای لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفتند.
در راه هر چه بهتر برگزاری این مراسم اعضای هیات رییسه انجمن ، دکتر عبدالحمید احمدی ، حجت الله جیرودی ، محمود عبداللهی ، محسن معتمد کیا ، محسن اثیمی ، احمد میرزائیان ، پژمان ماندگاری ، آزاده پیراکوه ، امیرحسین خیرخواه ، فرهاد عشوندی، محمد امین جمالی ، مهدی شکری  و به ویژه خانم فهیمه مشکی باف نقش چشمگیر و موثری داشتند .
ضمن اینکه راهنمایی و مشاوره های منوچهر زندی به عنوان پیشکسوت و یکی از بنیان گذاران انجمن ورزشی  نویسان همیشه موثر و راهگشا بوده است .