پایان کار کاروان ورزشی ایران با ۱۲ مدال

کاروان ورزشی ایران با ۱۲ مدال (۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز) به کار خود پایان داد تا پس از المپیک لندن، بهترین عملکرد مدالی کشورمان در ادوار المپیک ثبت شود.

پایان کار کاروان ورزشی ایران با ۱۲ مدال

کاروان ورزشی ایران با ۱۲ مدال (۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز) به کار خود پایان داد تا پس از المپیک لندن، بهترین عملکرد مدالی کشورمان در ادوار المپیک ثبت شود.
به گزارش فارس، کاروان وررشکاران ایران در پایان بازی های المپیک پاریس با ۱۲ مدال به کار خود پایان داد.ایران در این دوره از بازی‌ها کاروان ۴۰ نفره در ۱۳ رشته به همراه داشت اما در ۲ رشته  تکواندو و کشتی موفق به کسب مدال شد. المپیک ۲۰۲۴ بهترین عملکرد کاروان ایران بعد از ۲۰۱۲ لندن از نظر تعداد مدال‌های کسب شده است. از لحاظ تعداد مدال طلا نیز این دوره بعد از لندن در کنار المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۱۶ ریو، ۲۰۲۰ توکیو جزو برترین‌ دوره‌ها برای کاروان ایران محسوب می‌شود.در تکواندو ایران تاریخ سازی کرد و هر ۴ نماینده به مدال دست یافتند.یک طلا سهم آرین سلیمی تکواندوکار ۲۰ ساله ایران بود. ۲ نقره سهم مهران برخورداری و ناهید کیانی و یک برنز سهم مبینا نعمت زاده در تکواندو بود تا کاروان تکواندو ایران عملکرد درخشان ۱۰۰ درصدی در کسب مدال داشته باشد.کشتی فرنگی و آزاد با ۱۱ کشتی گیر موفق به ثبت ۸ مدال شدند.کشتی فرنگی توسط اسماعیلی و محمدهادی ساروی ۲ طلا ثبت کرد و مهمدی به نقره رسید و امیرحسین زارع هم به برنز رسید.در کشتی آزاد مدال طلا بدست نیاوردیم اما رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع به ۳ نقره بسنده کردند و امیرعلی آذرپیرا یک برنز برای ایران کسب کرد.ایران در رشته‌های تنیس روی میز، وزنه برداری، تیراندازی با کمان، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، روئینگ، کانوئینگ، ژیمناستیک، شنا، سنگ نوردی و دوومیدانی که موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شده بود بدون مدال بازگشت.
هر چند وررشکاران ایران در شمشیربازی و سنگ نوردی در آستانه کسب مدال بودند اما چهارم شدیم.ژیمناستیک هم تاریخ ساز شد و نماینده ایران فینالیست شد اما در نهایت به مدال نرسیدیم. با این حال پس از المپیک لندن، بهترین عملکرد مدالی را کاروان ایران در پاریس بدست آورد.در حال حاضر و در آخرین روز بازی ها ایران در رده بیست و یکم قرار دارد.