ذخایر استراتژیک دارویی کشور در حال کاهش است

رئیس انجمن داروسازان:

رئیس انجمن داروسازان ایران نسبت به کاهش ذخایر دارویی کشور هشدار داد.

رئیس انجمن داروسازان ایران نسبت به کاهش ذخایر دارویی کشور هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فارس ؛ شهرام کلانتری، رئیس انجمن داروسازان ایران در نشست خبری با اشاره به برگزاری چهل و ششمین همایش ملی داروسازی ایران طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ مردادماه،بیان داشت: ابلاغ ماده واحدی توسط سازمان غذا و دارو صورت گرفته که برای سایر مدارک تحصیلی هم که متقاضی تأسیس داروخانه دارند در نظر گرفته اند.
کلانتری ادامه داد: به شدت معتقد هرگونه تفکیک بین مدیریت مرکز و موسسات پزشکی با موسس آن موسسه اشتباه بوده و به سلامت مردم خدشه وارد می کند؛چراکه ما قسم یاد کردیم منافع و سلامتی مردم بر منافع خود ارجحیت دارد.
کلانتری تصریح کرد:ما ضمن اینکه تأسیس داروخانه توسط هر فردی غیر از داروساز را به صلاح سلامت مردم نمی دانیم اما اقدام سازمان غذا و دارو را یک گام مثبت تلقی می کنیم. رئیس انجمن داروسازی ایران با بیان اینکه دخالت نهادهای غیر تخصصی و غیر کارشناسی در امر یک کار تخصصی باعث شده با انبوهی از مشکلات مواجه شویم که حل کردن بسیاری از آنها غیر ممکن است،گفت: با حجم زیادی داروخانه با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در داروسازی روبروخواهیم شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در حدود بیش از ۲۰۰ قلم دارو با کمبود روبرو هستیم و روند نقدینگی آنقدر فاجعه بار است که تازمانی که پول نرسد هیچ اتفاقی نمی افتاد.وی هشدار داد: گر برای کمبود نقدینگی فکری نشود در مهر و آبان با مشکل بزرگی روبرو خواهیم شد.سازمان تأمین اجتماعی هنوز یک ریال از مطالبات مربوط به دارو را پرداخت نکرده است؛ در حالی که این سازمان باید ۲.۵ همت ماهانه پرداخت کند.