مجوز برای ساخت باغ وحش در چیتگر صادر نخواهیم کرد

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست:

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ مجوز ی برای احداث باغ وحش در منطقه چیتگر صادر نکردیم و نخواهیم کرد.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ مجوز ی برای احداث باغ وحش در منطقه چیتگر صادر نکردیم و نخواهیم کرد.
به گزارش ایسنا ، غلامرضا ابدالی- مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست – در گفت وگو با ایسنا ضمن تاکید بر عدم صدور مجوز برای ساخت یک باغ وحش در چیتگر درباره تعیین فاصله بین دو باغ وحش اظهار کرد: سازمان دامپزشکی فاصله بین آن‌ها را طبق ضوابط و قوانین خود تعیین می‌کند و ما بر این اساس عمل می‌کنیم.
وی درباره دستورالعمل صدور مجوز برای باغ وحش‌ها گفت: دستورالعمل لازم را به منظور صدور مجوز باغ وحش‌ها داریم که مربوط به سال ۹۹ است. متقاضیان صدور مجوز برای باغ وحش و مراکز نگهداری از حیات وحش باید روال قانونی را طی کنند و پس از بررسی کارشناسان، طبق دستورالعمل‌ درباره صدور مجوز تصمیم‌گیری می‌شود.
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در مورد به‌روز رسانی این دستورالعمل اظهارکرد: به‌طور قطع هر موردی که نیاز باشد را به‌روز رسانی می‌کنیم.
ابدالی با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردهای روز دنیا از سوی  باغ وحش‌ها گفت: این استانداردها مربوط به فضای کلی باغ وحش، فضای نگهداری حیوانات و از همه مهمتر توجه باغ وحش به رسالت اصلی خود یعنی آموزش مردم برای حفاظت از گونه‌های جانوری است.
وی اضافه کرد:رعایت استانداردهای مربوط به پساب و فاضلاب، به کارگیری افراد آموزش‌دیده و ماهر همچنین کارشناسان و دامپزشکان مجرب از دیگر مواردی است که هم در ارزیابی باغ وحش‌های کنونی و هم صدور مجوزهای جدید مدنظر قرار می‌گیرد.
ابدالی در پایان اظهار کرد:لاوه بر آنکه کارشناسان ما به‌صورت ادواری بر باغ وحش‌ها نظارت و عملکرد آن‌ها را ارزیابی می‌کنند، این مراکز از سازمان محیط زیست درباره تمام گونه‌هایی که وارد باغ وحش‌ها یا از آن خارج می‌شود، استعلام می‌کنند.