فساد را باید در نطفه خفه کنیم

اژه ای تاکید کرد؛

رئیس قوه قضاییه گفت: در مسیر مبارزه با فساد، مأموریت دستگاه قضا و سازمان بازرسی و سایر بخش‌ها و دستگاه‌های ذی ربط و به طور ویژه خودِ دولت، بسیار خطیر است.

فساد را باید در نطفه خفه کنیم

رئیس قوه قضاییه گفت: در مسیر مبارزه با فساد، مأموریت دستگاه قضا و سازمان بازرسی و سایر بخش‌ها و دستگاه‌های ذی ربط و به طور ویژه خودِ دولت، بسیار خطیر است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای،  طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، ضمن اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که امسال نیز همچون سنوات گذشته و حتی باشکوه‌تر و پرمحتواتر از قبل، «حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا» به معنای واقعی کلمه، در اربعین حسینی تحقق یافت. در این رابطه باید کمال تشکر و قدردانی را از مردم و دولت عراق به سبب مهمان‌نوازی مطلوب‌شان و همچنین تأمین امنیت زوار اربعین داشته باشیم. از سویی دیگر از دست‌اندرکارانی که در داخل کشور، تمهیدات برپایی باشکوه مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین را فراهم آوردند نیز قدردانی می‌کنیم.
رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به مقوله فساد و ابعاد آن، اظهار کرد: فساد یکی از مسائلی است که ساری است و در هر ساحتی، چنانچه جلوی آن گرفته نشود، می‌تواند به بخش‌های دیگر سرایت کند؛ مقام معظم رهبری مکرراً نسبت به مسئله فساد طی سال‌ها و دهه‌های گذشته هشدار داده‌اند؛ دولت‌ها نیز به این موضوع توجهاتی داشته‌اند؛ علی‌ای حال امید داریم در دولت چهاردهم با کمک یکدیگر و همت مضاعف بتوانیم در جلوگیری از شکل‌گیری و شیوع فساد توفیق پیدا کنیم؛ در این مسیر، مأموریت دستگاه قضا و سازمان بازرسی و سایر بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط و به طور ویژه خودِ دولت، بسیار خطیر است. باید توجه داشت که وقتی فسادی ایجاد می‌شود، ممکن است برخورد با آن هزینه‌هایی داشته باشد؛ بنابراین باید تمام توان خود را مصروف کنیم که از شکل‌گیری فساد جلوگیری شود؛ در این رابطه با اقداماتی که سازمان بازرسی و سایر بخش‌های ذی ربط انجام داده‌اند، بسترها و گلوگاه‌های فساد شناسایی شده‌اند؛ فلذا ضروری است ضمنِ مداومت و استمرار در شناسایی این بسترها و گلوگاه‌ها با کمک خودِ دولت، فساد را در همان نطفه خفه کنیم. در اینجا لازم به یادآوری است که مقصود از فساد، صرفاً منحصر به فساد اقتصادی نیست، بلکه منظور ما، زدودن و سد کردن مسیر شکل‌گیری تمامی مظاهر فساد در ساحت‌های مختلف از جمله ساحت‌های فرهنگی و غیرفرهنگی است؛ البته قدر مسلم، در بحث مقابله با فساد اقتصادی نیز تأکیدات مؤکد و ویژه‌ای داریم.