مرز خسروی همچنان ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است

فرماندار قصرشیرین:

فرماندار قصرشیرین با اشاره به به پایان پیک تردد زوار از مرز خسروی با پشت سر گذاشتن ایام اربعین، گفت: این مرز همچنان و در سایر ایام سال نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به به پایان پیک تردد زوار از مرز خسروی با پشت سر گذاشتن ایام اربعین، گفت: این مرز همچنان و در سایر ایام سال نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است.
محمد نجفی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه با وجود پشت سر گذاشتن ایام اربعین تردد از مرز خسروی همچنان برقرار است، اظهار کرد:در حال حاضر روزانه بین هزار تا دو هزار نفر از این مرز تردد دارند.وی با اشاره به در پیش بودم ایام ۲۸ و ۳۰ صفر پیش‌بینی کرد طی روزهای آتی شاهد افزایش تردد زوار از مرز خسروی باشیم و ادامه داد: تردد از این مرز تا پایان ماه صفر زیاد است.
به گفته فرماندار قصرشیرین، بعد از ایام ماه صفر نیز شاهد تردد بیشتر زوار عراقی از این مرز خواهیم بود که با گذر از خسروی و استان کرمانشاه، عازم آستان مقدس رضوی می‌شوند.
نجفی با بیان اینکه پایان ایام اربعین به معنای پایان تردد از مرز خسروی نیست، خاطرنشان کرد: این مرز با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی که دارد در سایر ایام سال نیز به صورت ۲۴ ساعت آماده تردد زوار است و افراد می‌توانند بدون کوچکترین مشکل و معطلی از این مرز عبور کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط و زیرساخت‌هایی که این مرز دارد، در ایام اربعین نیز به عنوان مرز اول از نظر نظم و انضباط شناخته شد و این امر نشان می‌دهد تردد از خسروی در هر ایامی از سال به نفع زوار است.
فرماندار قصرشیرین از فعالیت ۲۰۰ کاربر گیت در پیک تردد زوار در مرز خسروی یاد کرد و افزود: اگرچه اکنون دیگر به این تعداد گیت نیاز نداریم، اما به هر میزان که تقاضای تردد وجود داشته باشد، گیت‌ها در پایانه مرزی خسروی فعال هستند تا معطلی برای تردد زوار ایجاد نشود.
نجفی اضافه کرد: در کنار ظرفیت‌هایی که مرز خسروی دارد، در شهرستان قصرشیرین نیز امکانات، هتل‌ها، مراکز اقامتی و ... فراوانی برای پذیرایی از زوار عتبات عالیات در همه ایام سال فراهم است.