تربیت بدنی و سلامت زیرساخت اساسی نظام تعلیم و تربیت است

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حوزه تربیت بدنی و سلامت زیر ساخت اساسی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: تمرکز معاونت تربیت بدنی باید روی سه محور معلم، مدرسه و دوران ابتدایی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حوزه تربیت بدنی و سلامت زیر ساخت اساسی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: تمرکز معاونت تربیت بدنی باید روی سه محور معلم، مدرسه و دوران ابتدایی باشد.
به گزارش دانشجو، علیرضا کاظمی در نشست با کارکنان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:تلاش بر این است تا ارتباطات مستمری با همکاران این حوزه داشته باشیم تا مسائل و دغدغه‌ها را بشنویم و پیگیری کنیم.
وی افزود: به دنبال برگزاری نشست‌های تخصصی در این حوزه هستیم تا مشکلات این حوزه احصا و برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حوزه تربیت بدنی و سلامت، زیر ساخت اساسی نظام تعلیم و تربیت است. اگر قرار باشد کیفیت آموزشی را بالا ببریم، چاره‌ای نداریم جز آنکه در ابتدای امر در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کنیم.زیرا یک دانش آموز بانشاط، سبب رشد شاخص‌های کیفیت آموزشی خواهد شد.
کاظمی با تاکید بر اینکه انجام کار‌های خرد و کوچک در مدرسه سبب افزایش کیفیت سلامت می‌شود، بیان کرد: مشکلات بهداشتی دانش آموزان در مدرسه سبب می‌شود آنها بهره کافی از مسائل آموزشی نبرند، هر چند بهترین معلم‌ها هم درآن مدارس تدریس کنند؛ بنابراین بهداشت بر آموزش اولویت دارد و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی؛ زیر ساخت اساسی کیفیت آموزشی، بهبود زیر ساخت‌های سلامت است.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با ورود به فعالیت‌های تربیت بدنی می‌توان، بهترین موقعیت‌های فرهنگی و مهارت‌های زندگی را برای یک جامعه مطلوب رقم زد.
وی با تاکید بر اینکه تمرکز ما در حوزه تربیت بدنی و سلامت باید روی سه محور متمرکز شود، بیان کرد: اولین محور مدنظر مدرسه است. زیرا مدرسه کانون تحول، تربیت، رشد و تعالی انسان‌های بزرگ است. در گام دوم باید با تدوین و برنامه ریزی از ظرفیت همه معلمان در این حوزه بهره گرفت و در محور سوم، روی دوران ابتدایی باید متمرکز شویم. زیرا در این حوزه با تربیت و پرورش درست می‌توانیم آینده دانش آموزان ایران اسلامی را تضمین کنیم.