۵ میلیارد دلار هزینه آمریکا برای تأمین مهمات اوکراین

پنتاگون جمعه اعلام کرد که از آغاز جنگ اوکراین تاکنون بالغ بر ۵.۳ میلیارد دلار برای تولید مهمات و ارسال آن به کی‌یف هزینه کرده است.

پنتاگون جمعه اعلام کرد که از آغاز جنگ اوکراین تاکنون بالغ بر  5.3 میلیارد دلار برای تولید مهمات و ارسال آن به کی‌یف هزینه کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ با ادامه تلاش‌های کی‌یف برای جلوگیری از پیش‌روی روسیه در جبهه‌های مختلف جنگ، مصرف مهمات ارتش اوکراین به اوج خود رسیده است.پنتاگون در گزارشی اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون حدود 5.3 میلیارد دلار از بودجه تصویب‌شده در کنگره آمریکا را به‌منظور تأمین مهمات و تجدید ذخایر تسلیحاتی ارتش اوکراین هزینه کرده است.
شبکه خبری بلومبرگ در این باره گفت که آمریکا پیش از این  14 هزار گلوله توپ 155 میلی‌متری در ماه تولید می‌کرد که این عدد به 40 هزار گلوله افزایش یافت و قرار است تا پایان سال 2025 به 100 هزار گلوله در ماه برسد.
علاوه بر این تولید موشک‌های هدایت‌شونده (GMLRS) در آمریکا که مورداستفاده ارتش اوکراین است، 40 درصد افزایش داشته و به عدد
 1167 موشک در ماه رسیده است. تولید موشک‌های (HIMARs)  نیز
 60 درصد افزایش داشته است.به گزارش اسپوتنیک روسیه، تولید موشک‌های پاتریوت، تسلیحات ضد زرهی جالوین و خودرو‌های پرتاب‌کننده موشک نیز در آمریکا بیشتر شده است.وزارت دفاع آمریکا همچنین افزود که ایالات متحده از آغاز جنگ بیش از 55.5 میلیارد دلار از اوکراین حمایت کرده است.