بازار گرم صنایع‌دستی سمنان با ۹۵ اثر ممهور به مهر اصالت یونسکو

معاون صنایع‌دستی اداره کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از جهش در دریافت مهر اصالت یونسکو توسط هنرمندان این استان خبر داد و گفت:در حال حاضر ۹۵ اثر سمنانی‌ها ممهور به مهر اصالت یونسکو است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از جهش در دریافت مهر اصالت یونسکو توسط هنرمندان این استان خبر داد و گفت:در حال حاضر ۹۵ اثر سمنانی‌ها ممهور به مهر اصالت یونسکو است.
سمانه سلطانی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان در این بخش در یک بازه زمانی کوتاه به یک‌باره افزایش قابل توجهی یافتند.
وی با تقسیم آثار این بخش به دو دوره زمانی گفت: هنرمندان استان طی یک دوره چند 10 ساله موفق شده بودند که ۵۳ اثر استان را ممهور به مهر اصالت یونسکو کنند اما با برنامه‌ریزی انجام شده ظرف یکی دو سال با یک جهش مناسب، این تعداد به ۹۵ اثر افزایش یافتند.
معاون صنایع‌دستی اداره کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، داشتن مهر اصالت ملی و یونسکو را نشان‌دهنده کیفیت بالای آثار صنایع دستی دانست و گفت: دریافت این نشان معتبر در ارتقا و بهبود کیفی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی نقش مهمی دارد.
وی ادامه داد: همچنین داشتن این مهر در فروش آثار هنرمندان نیز نقش اساسی داشته و سبب می‌شود که آثار دیگر هنرمندان نیز مورد توجه دوستداران صنایع دستی قرار گیرد.
سلطانی‌پور از افزایش حمایت‌ها از آثار هنرمندان صنایع‌دستی در استان خبر داد و گفت: در همین راستا طی سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت مدت‌دار به ۳۵۰ طرح صنایع‌دستی استان اختصاص یافت. ضمن اینکه تسهیلات مناسبی نیز در قالب تبصره ۱۸ و طرح مشاغل خانگی به فعالان این بخش اختصاص یافته است.
وی از تلاش برای توانمندسازی هنرمندان صنایع‌دستی به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت در چند سال اخیر نام برد و گفت: این توانمندسازی‌ها جدای از جنبه‌های آموزشی و کیفی می‌تواند به بهبود بازار فروش آثار هنرمندان استان کمک کند.
معاون صنایع‌دستی اداره کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از شرکت بیش از ۳۵۰ هنرمند صنایع دستی در دوره‌های تخصصی صنایع دستی استان خبر داد و اظهار کرد: امسال برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی دیگری برنامه‌ریزی شده که به مرور برگزار خواهد شد.وی از شرکت هنرمندان استان در ۴۳ بازارچه صنایع‌دستی به عنوان یکی از اقدامات شاخص این معاونت در یک سال اخیر نام برد و گفت: علاوه بر عرضه آثار هنرمندان در این ۴۳ نمایشگاه و بازارچه، هنرمندان استان در ۱۰ نمایشگاه خارج از استان نیز آثار خود را عرضه کردند.وی از افزایش قابل توجه فروشگاه های عرضه صنایع دستی در استان به عنوان یک فرصت مناسب دیگر برای عرضه تخصصی آثار صنایع دستی یاد کرد و گفت: همچنین بستر سازی برای عرضه آثار در فروشگاه های آنلاین در فضای مجازی از دیگر اقدامات این اداره کل است که می‌تواند به بهبود اقتصاد صنایع دستی در استان کمک کند.