آخرین وضعیت بیمارستان‌های در حال ساخت البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت:با تکمیل بیمارستان‌های در حال ساخت سیدالشهدا، کمالشهر و طالقان به استاندارد سرانه تخت کشوری نزدیک خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت:با تکمیل بیمارستان‌های در حال ساخت سیدالشهدا، کمالشهر و طالقان به استاندارد سرانه تخت کشوری نزدیک خواهیم شد.
شهرام صیادی در گفت و گو با ایسنا درباره نیاز به توسعه بیمارستان‌ها در استان اظهار کرد: در دولت سیزدهم ساخت چهار بیمارستان سید شهدا، طالقان، کمالشهر و شهید سلیمانی را شروع کردیم که بیمارستان شهید سلیمانی در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. بیمارستان سید شهدا و کمالشهر هم با توجه به تامین اعتبارات پیشرفت ۷۰ درصدی داشته‌اند. بنابراین اگر پیشرفت فیزیکی این بیمارستان‌های در حال ساخت را به ۱۰۰ درصد برسانیم، به میانگین سرانه تخت کشوری نزدیک خواهیم شد.
وی افزود: در حال ضریب فعلی اشغال تخت‌های در استان حدود ۷۶.۲ درصد است و این یعنی از ظرفیت بیمارستان‌ها به خوبی استفاده می‌شود.
دکتر صیادی در مورد ساخت بیمارستان ۳۲ تخت خوابی طالقان بیان کرد: مجوز وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان طالقان ۳۲ تخت خوابی بوده، اما زمینی که برای آن در نظر گرفته شده بود کمتر از میزان استاندارد وزارت بهداشت بود، برای همین باید یکسری زمین به بیمارستان الحاق شود تا فضاهای پشتیبانی بیمارستان هم ساخته شود.
وی افزود: در صورتی که اعتبارات تخصیص داده شده از محل سفر رئیس جمهوری تامین شود روند ساخت این بیمارستان هم با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد. این پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی درباره تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز استان عنوان کرد: دو دستگاه MRI به تجهیزات بیمارستانی در نظر آباد و بیمارستان امام علی(ع) اضافه شده است. همچنین یک دستگاه آنژیوگرافی جدید در بیمارستان امام علی(ع) به زودی جایگزین خواهد شد. قطعا با توجه به نیاز استان به دستگاه‌های جدیدتری در حوزه تشخیص و درمان نیاز داریم که امیدواریم بتوانیم آنها را به زودی تامین کنیم.
وی در مورد پیگیری شکایت‌های پزشکی و درمانی گفت: در کمسیون ماده ۱۱ تمام این موضوعات مطرح و رسیدگی می‌شود. مردم می‌توانند شکایات خود را با مراجعه به معاونت درمان علوم پزشکی مطرح کنند. این موضوعات بررسی می‌شود و هیچ چشم پوشی نخواهیم داشت.