اکثر داروهای داخلی کیفیت ندارند

رئیس انجمن داروسازان:

تا زمانی که قیمت دارو‌ها دستوری است نمی‌توان کیفیت آن‌ها را بالا برد چرا که دولت برای یک دارو قیمتی را تعیین می‌کند که با توجه به قیمت تمام شده مواد تولیدی که اغلب وارداتی هستند باید ساخته شود.

اکثر داروهای داخلی کیفیت ندارند

تازمانی که قیمت دارو‌ها دستوری است نمی‌توان کیفیت آن‌ها را بالا برد چرا که دولت برای یک دارو قیمتی را تعیین می‌کند که با توجه به قیمت تمام شده مواد تولیدی که اغلب وارداتی هستند باید ساخته شود.
بهمن صبور، رئیس انجمن داروسازان گفت:داروهای تولید داخل با قیمت های دستوری و با فارماکوپه پائین تولید می شود.
 به گزارش عصر ایران به نقل از رکنا، بازار دارو ی کشور به یک سه ضلعی بی‌تأثیر تبدیل شده است،یک ضلع بیماران هستند و در دو ضلع دیگر سازمان غذا و دارو و داروسازان قرار دارند.
 سازمان غذا و دارو،  بیماران را ملزم کرده که از تولیدات داخلی استفاده کنند و در سوی دیگر بیماران تمایلی به استفاده  این داروها ندارند.آنها از تأثیر پایین دارو‌های ایرانی گلایه دارند و می‌گویند این دارو‌ها مانند قیمه بدون گوشت است، مانند یک حباب به نام دارو که چیزی برای بهبودی در آن جز تلقین نیست.
 بهمن صبور، رئیس انجمن داروسازان ضمن بیان اینکه داروهای ایرانی کمترین حد استاندارهای داروسازی را دارا هستند در پاسخ به اینکه چرا بیماران تمایلی به استفاده از دارو‌های ایرانی ندارند گفت:  بر اساس فهرست رسمی هر کشوری ،همه دارو‌ها باید یک استاندارد فارماکوپه را به دست بیاورندکه دارو‌های تولید داخل، کف استاندار‌ها را دارا هستند و دارو‌های خارجی از نرمال به بالا هستند.
  صبور در ادامه افزود: قیمت یک داروی ساده، در کشور‌های همسایه چندین برابر قیمتش در داخل کشور است است، دلیل اینکه دارو‌های تولید در داخل کشور بی‌کیفیت است قیمت دستوری است و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد شاهد دارو‌های بی‌کیفیت خواهیم بود.
 او باا اشاره به اینکه اغلب دارو‌ها در داخل کشور با قیمت‌های دستوری تولید می‌شوند گفت: اگر قیمت‌های دستوری برای داروسازان حذف شود دارو‌های با کیفیت‌تری تولید می‌شود.