موفقیت جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در دهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات

جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در دهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شد.

جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در دهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شد.
به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور مقامات کشوری و فعالان زیست بوم فاوا برگزار شد، جهاددانشگاهی خواجه نصیر به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره معرفی شد.
جهاددانشگاهی خواجه نصیر در زمره سازمان های تحقیق و توسعه (Research and Technology Organization) قرار دارد. وظیفه اصلی این سازمان ها در نظام ملی نوآوری، بومی سازی فناوری و الگوسازی در سطح ملی است.
در سی سال گذشته، جهاددانشگاهی خواجه نصیر به بومی سازی و ساخت داخل تجهیزات مخابراتی و تلاش برای رفع نیاز کشور در این حوزه اقدام نموده است. از جمله فعالیت های این سازمان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
 طراحی، ساخت و بومی سازی فرستنده رادیویی موج متوسط تا توان یک مگاوات با پوشش ۹۰ درصد پهنه کشور
 طراحی و ساخت و بومی سازی فرستنده رادیویی FM تا توان بیست کیلووات با پوشش ۶۵ درصد پهنه کشور
 طراحی و ساخت و بومی سازی سامانه کمک ناوبری بصری فرودگاهی بر اساس استانداردهای FAA و ICAO در صنعت هوایی
 طراحی و ساخت آنتنهای
 ۳۲ پورت هیبرید نسل پنجم با قابلیت پشتیبانی از TDD-FDD و متشکل از ۱۶ آرایه فازی
 طراحی و ساخت سامانه RRU و BBU
از دیگر دلایل انتخاب جهاددانشگاهی خواجه نصیر به عنوان مجموعه برگزیده در این جشنواره می توان به استمرار فعالیت در توسعه فناوریهای زیرساختی مخابراتی و همچنین توجه به اولویت های شبکه ملی اطلاعات و نیازهای اساسی کشور در این حوزه اشاره کرد.همچنین دستیابی به دانش فنی، طراحی و ساخت آنتن های هیبرید نسل پنجم تلفن همراه نیز از دیگر دلایل انتخاب این مجموعه دانش بنیان است.