پزشکیان: چاره‌ای جز حل FATF نداریم

نخستین نشست خبری رئیس جمهور نهم؛

پزشکیان در نخستین نشست خبری گفت: مبنای امور را بر وفاق و وحدت و انسجام گذاشته‌ایم که البته کار سختی است و قطعاً جای نقد هم دارد .

پزشکیان در نخستین نشست خبری گفت: مبنای امور را بر وفاق و وحدت و انسجام گذاشته‌ایم که البته کار سختی است و قطعاً جای نقد هم دارد .
به گزارش  مهر، نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران تهران، برگزار شد.
پزشکیان گفت: انسان‌ها از زمانی که حضرت آدم بوده تا حالا و بعد از این مانند دندان‌های یک شانه هستند و هیچ سیاهی بر سرخی بر سفیدی و عربی بر عجمی برتری ندارد، مگر بر اساس تقوا، و تقوا در ادبیات اعتقادی در نگاه من مدیر یعنی حرکت بدون خطا در اقتصاد در پزشکی در مدیریت است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مؤمن و مسلمان حرف محکم و مستند می‌زند که به این سادگی تغییر پیدا نمی‌کند. این کلیت نگاه ما است در نتیجه مبنای امور را بر وفاق و وحدت و انسجام گذاشته‌ایم که البته کار سختی است و قطعاً جای نقد هم دارد اما همه تلاشمان را کردیم تا با وفاق حرکت کنیم.
 در تلاش هستیم که ارتباط خود را با اولویت کشورهای همسایه تقویت کنیم
پزشکیان در پاسخ به سوالی در رابطه با راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور، اظهار کرد: در رابطه با رفع تحریم‌ها و FATF چاره‌ای نداریم جز اینکه بحث FATF را حل کنیم و باید حل شود. نامه‌ای را حتماً به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهم نوشت تا مجدداً درباره بحث FATF صحبت کنیم.
وی ادامه داد: در رابطه با مسائل خارجی در تلاش هستیم که ارتباط خود را با اولویت کشورهای همسایه تقویت کنیم. سفری که به عراق داشتم، بیشتر برای این نگاه بود و قرار شد پروژه‌های مشترکی با آنان داشته باشیم. عین همین کار را می‌توانیم با پاکستان، آذربایجان و ترکیه و کشورهای همسایه داشته باشیم. لازمه رشد، ایجاد بازار آزاد است و باید ارتباطات و سرمایه گذاری‌های خارجی را داشته باشیم. دیپلماسی خارجی ما بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود و این مسیر را پیش خواهیم برد.