بزرگترین معروف، وفاق و خطرناک‌ترین منکر، تفرقه و اختلاف است

پزشکیان در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل تسنن:

رئیس جمهور خطرناک‌ترین منکر را تفرقه توصیف کرد و گفت: زمانی باید برای اسلام نگران بود که ما چنان در اختلافات غرق شویم که یک رژیم جنایتکار در سایه سکوت زنان و کودکان را به خاک و خون بکشد.

رئیس جمهور خطرناک‌ترین منکر را تفرقه توصیف کرد و گفت: زمانی باید برای اسلام نگران بود که ما چنان در اختلافات غرق شویم که یک رژیم جنایتکار در سایه سکوت زنان و کودکان را به خاک و خون بکشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان  تصریح کرد: ما از ابتدا حرف و شعارمان وحدت، انسجام و وفاق بود و حالا هم خواست خدا بود که برگزاری اولین نشست خبری در دولت چهاردهم و نیز دیدار با شما با چنین روزی مقارن شود که آن را به فال نیک می‌گیریم.
رئیس جمهور با اشاره به سیره عمل پیامبر گرامی اسلام در تلاش برای ایجاد و تقویت برادری در هنگام ورود به مدینه و نیز زمان فتح مکه، با طرح این سوال که آیا ما امروز در عمل واقعاً از سخن و سیره رسول رحمت پیروی می‌کنیم؟ افزود: نتیجه عمل ما همین اختلافاتی است که ما را درگیر و گرفتار خود کرده و باعث شده رژیم صهیونیستی جرأت پیدا کند چنین گستاخانه زنان و کودکان بی‌گناه و مظلوم فلسطینی را که در حکم ناموس مسلمانان هستند، به خاک و خون بکشد.
پزشکیان با بیان اینکه ما مسلمانان، یک خدا، یک کتاب و یک پیامبر داریم، اما درباره دستورات صریح خداوند و قرآن و سیره و سخن رسول گرامی اسلام برای وحدت، با یکدیگر اختلاف می‌کنیم، این تفرقه و اختلاف را به نوعی عصیان در برابر خداوند دانست و گفت: در دستورات دینی ما رفع اختلاف و ایجاد وحدت از نماز و روزه اولی‌تر است و در دولت چهاردهم تاکنون سعی کرده‌ایم در عمل، به دنبال اجرای این دستور دین باشیم و در آینده نیز همین مسیر را دنبال خواهیم کرد.
وی بزرگترین معروف را وفاق و وحدت و خطرناک‌ترین منکر را تفرقه و اختلاف توصیف و تصریح کرد: زمانی باید برای اسلام نگران بود و فریاد وا اسلاما سر داد که ما چنان در اختلافات خود غرق شویم که یک رژیم جنایتکار در سایه سکوت و بی‌تفاوتی ما زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون بکشد.