میز خبر

۰

 

ظریف:
آمریکا بیشترین هزینه‌های نظامی را دارد اما نگران ایران است

وزیر امور خارجه گفت: آمریکا بیشترین هزینه‌های نظامی را در جهان دارد ولی نگران ایران است.
به گزارش  مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به حجم فروش تسلیحات آمریکایی در جهان نوشت: آمریکا مدت‌ها است که در صدر کشورهایی است که بیشترین هزینه نظامی، فروش سلاح، آغاز کننده و تحریک کننده جنگ و سود جویی از درگیری‌ها در جهان است.
وی افزود: در زمانی که پمپئو که در حال گسیل سلاح به جهان است، درباره ایران که تا سال ۱۹۷۹، مشتری بزرگ تسلیحات آمریکا بود، نگران است.
گفتنی است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بارها با اشاره به قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، نسبت به پایان زمان تحریم‌های تسلیحاتی ایران هشدار داده است. وی بدون اشاره به حجم فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، این اتفاق را موجب آغاز یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه دانسته بود.

سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان:
در مذاکره با تیم عبدالله عبدالله پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است

 سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان از پیشرفت‌های چشمگیر در مذاکرات با «عبدالله عبدالله»، رئیس دولت همه‌شمول این کشور خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرد که مذاکره روی مسائل مهم سیاسی با تیم عبدالله عبدالله جریان دارد و در این زمینه پیشرفت‌هایی نیز به دست آمده‌است.
«صدیق صدیقی»، سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان، در پیامی توئیتری اعلام کرد که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در گفت‌وگو با تیم عبدالله برای حل تنش‌های سیاسی صورت گرفته است.

۵۷ قربانی جدید کرونا در روسیه
مقام‌های وزارت سلامت روسیه از ۵۷ قربانی جدید کرونا در این کشور خبر دادند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های وزارت سلامت روسیه از ۵۷ قربانی جدید کرونا در این کشور خبر دادند.
بنا به آمار جدید، مجموع شمار جان‌باختگان ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور به هزار و ۲۲۲ تن رسیده است.
شمار مبتلایان نیز با ۹ هزار و ۶۲۳ مورد افزایش به ۱۲۴ هزار و
 ۵۴ تن رسیده است. تامنون ۱۵ هزار و ۱۳ نفر نیز از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

تمدید وضعیت اضطراری سلامت در فرانسه
دولت فرانسه وضعیت اضطراری سلامت در این کشور را تا ۲۴ جولای تمدید کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت فرانسه وضعیت اضطراری سلامت در این کشور را تا ۲۴ جولای تمدید کرد. این خبر را «اولیور وران»، وزیر سلامت این کشور، اعلام کرد.
وی گفت که برداشتن شماری از محدودیت‌ها از تاریخ ۲۳ ماه جاری میلادی می‌تواند به شیوع دوباره کرونا بینجامد و در نتیجه تمدید وضعیت اضطراری سلامت ضروری است.
فرانسه تاکنون ۱۲۸ هزار و ۱۲۱ مورد از ابتلا به کرونا را گزارش داده است. تاکنون ۲۴ هزار و ۳۴۲ تن نیز در این کشور در پی اپیدمی کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.