استفاده ایران از ابزار نفت برای آمریکا ویرانگر است

سی‌‌ان‌ان:

سی‌ان‌ان طی گزارشی نوشت ایران گزینه‌هایی دارد که می‌تواند قیمت نفت را به‌مراتب بالاتر از رکوردهای قبلی برساند و این افزایش اثرات ویرانگری برای آمریکا و اقتصاد جهان خواهد داشت.

سی‌ان‌ان طی گزارشی نوشت ایران گزینه‌هایی دارد که می‌تواند قیمت نفت را به‌مراتب بالاتر از رکوردهای قبلی برساند و این افزایش اثرات ویرانگری برای آمریکا و اقتصاد جهان خواهد داشت.
به گزارش فارس؛ به دنبال نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت ایران، قیمت این کالای اساسی افزایش یافته اما نه به میزان چشمگیری زیرا سرمایه‌گذاران در اثر ترس‌های ژئوپلیتیکی قبلی که به‌سرعت از بین رفته‌اند، ضرر کردند و این سبب شده تا نسبت به یک سری بحران‌ها در سراسر جهان بی‌تفاوت شوند؛ آنها منتظر شواهدی از اختلال‌های واقعی عرضه پیش از افزایش قیمت نفت خام هستند.با این حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که هنوز خطری واقعی در مورد بروز یک جنگ منطقه‌ای در حال در خاورمیانه وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش ویرانگر قیمت نفت شود که نه‌تنها اقتصاد جهان بلکه شاید انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش قیمت بنزین آمریکا با درگیری نفتی رئیس شرکت مشاوره راپیدان انرژی، باب مک‌نالی می‌گوید: «این درگیری اوضاع را بهتر نمی‌کند که بدتر می‌کند... اغراق‌آمیز نیست که بگوییم که چقدر بازار نفت به خود مطمئن است و چقدر آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند افزایش قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت را کوچک نشان دهند.»
قیمت بنزین در ۱۸ ایالت در حال حاضر کمتر از ۳ دلار در هر گالن  است اما یک درگیری بزرگ‌تر در خاورمیانه می‌تواند آن را تغییر دهد.این منطقه مهم‌ترین منطقه تولید و صادرات جهان است. مک‌نالی که مشاور انرژی رئیس‌جمهور سابق، جورج دبلیو بوش بوده است، می‌گوید، (خاورمیانه) چیزی کمتر از قلب و سیستم گردش خون اقتصاد جهانی نیست.
به دنبال انتشار خبر حمله ایران به اسرائیل در بعدازظهر سه‌شنبه، قیمت نفت ۳ دلار و ۴۱ سنت افزایش یافت و به بالای ۷۵ دلار در هر بشکه رسید روند افزایشی قیمت نفت کم شد تا اینکه در روز پنج‌شنبه رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن گفت که در حال گفت‌وگو برای حمله به تاسیسات نفتی ایران هستند که قیمت نفت نزدیک به ۵ درصد افزایش یافت.