ما باید مشکلات را در داخل کشور خود حل کنیم

پزشکیان در دانشگاه تهران:

رییس جمهور در دانشگاه تهران گفت: رسالت دانشگاه و دانشگاهی این است که کشور را در قله علم، توانایی، هنر و تکنولوژی قرار دهد.

رییس جمهور در دانشگاه تهران گفت: رسالت دانشگاه و دانشگاهی این است که کشور را در قله علم، توانایی، هنر و تکنولوژی قرار دهد.
به گزارش  مهر، مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در مراسم آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران، گفت: با درود به روان پاک بنیانگذار انقلاب اسلامی به یاد شهیدانمان خدمت شما عزیزان اساتید محترم سلام عرض می‌کنم.
 امید ما به دانشگاه و دانشگاهیان است
پزشکیان اظهار کرد: اگر امیدی به کشور داریم در کنار صنعتگران و تولید کنندگان به عنوان یک بال بزرگ، امید ما به دانشگاه و دانشگاهیان است.
وی افزود: در پزشکی چارچوب‌هایی را یاد گرفتیم که بر اساس آن به پیش می‌رویم که خیلی هم به برخی پروتکل‌ها توجهی ندارد. رسالت دانشگاه و دانشگاهی این است که کشور ما را در قله علم، توانایی، هنر و تکنولوژی قرار دهد.
رئیس جمهور با اشاره به دوران جوانی خود، بیان کرد: زمانی که جوان بودم، ذهن خود را معطوف آن کردم که در رشته‌ای تحصیل کرده و کسب مهارت کنم که نیاز و کمبود آن در کشور شدید است تا بتوانم مشکلات مردم را در آن حوزه حل کنم.
وی ادامه داد: ما باید مشکلات را در داخل کشور خود حل کنیم. بنده حتی برای تکمیل دوره‌های به خارج از کشور رفتم تا بتوانم آنچه که در کشورهای توسعه یافته اتفاق می‌افتد را بتوانیم به داخل ایران منتقل کنیم.
پزشکیان تاکید کرد: آنچه که ما هم اکنون به دنبال آن هستیم و از اساتید انتظار داریم حل گره‌ها و مشکلات جامعه است. کسی که ذهن خلاق داشته، توانمند است و انگیزه دارد و دلش می‌خواهد ایران و کشورش را به عزت برساند می‌تواند این کار را انجام دهد.
 باید در منطقه اول شویم و این امر با شعار و دعوا نمی‌شود
رئیس قوه اجرایی کشور خاطرنشان کرد: باید به چشم اندازی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند دست یابیم. باید در منطقه اول شویم که این امر با شعار و دعوا نمی‌شود، با تلاش و کوشش می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به برخی سفرهای خارجی خود تصریح کرد: من به عنوان یک ایرانی وقتی در کشورهای خارج می‌بینم که ما اینگونه هستیم اما آنها [در شرایط بهتری قرار دارند]، برای من غیر قابل تحمل است که چرا ما اینجا هستیم و آنها [در وضعیت مناسب‌تری هستند.]